رد کردن پیوندها

تسخیر بازار با Google Ads

چیستی تبلیغات گوگل؟

تبلیغات گوگل، که پیش از این با نام گوگل ادوردز شناخته می شد، یک پلتفرم تبلیغاتی آنلاین مبتنی بر پیشنهاد قیمت است که شامل تبلیغات متنی موتور جستجو، تبلیغات ویدئویی، بنرها، تبلیغات یوتیوب و سایر گزینه های نمایش می باشد. تبلیغات گوگل در نتایج جستجوی گوگل و میلیون ها وب سایت شریک گوگل نمایش داده می شوند.

چگونه تبلیغات گوگل کار می کند؟

شما یک تبلیغ می نویسید، پیشنهاد قیمت می دهید، منتظر می مانید و فروش ها شروع به رسیدن می کنند. این به طور خلاصه فرایند کار است، اما با چند نکته کوچک. تبلیغات گوگل براساس مدل قیمت گذاری به ازای هر عمل کار می کند که معمولاً به صورت هزینه به ازای هر کلیک (CPC) محاسبه می شود. یعنی شما هر بار که کاربری روی تبلیغ شما کلیک می کند یک قیمت مشخصی پرداخت می کنید.

انواع تبلیغات گوگل

تبلیغات گوگل در طول سال ها تغییرات زیادی داشته و اکنون شامل تبلیغات جستجوی پاسخگو، تبلیغات عملکردی، تبلیغات کشف، تبلیغات نمایشی، تبلیغات خرید و تبلیغات برنامه می باشد.

چگونه تبلیغات گوگل ایجاد کنیم؟

برای ایجاد تبلیغات گوگل، ابتدا باید یک حساب کاربری گوگل ادز باز کنید، سپس یک کمپین جدید ایجاد کرده و هدف خود را تعیین کنید. سپس یک استراتژی پیشنهاد قیمت تنظیم کرده و مخاطب خود را هدف قرار دهید. در نهایت، تبلیغات خود را با جزئیات مورد نیاز مانند URL، تا ۱۵ گزینه عنوان، تا ۴ توصیف، تصاویر و پیوندهای سایت ایجاد کنید.

چهار نکته برای ایجاد تبلیغات برنده در گوگل

۱. تمرکز بر روی عناوین ۲. آزمایش و تجربه ۳. داشتن یک فراخوان عمل واضح ۴. استفاده از تمام ویژگی های تبلیغاتی موجود

هزینه تبلیغات گوگل چقدر است؟

هزینه های تبلیغات گوگل بر اساس هزینه متوسط به ازای هر کلیک (CPC) در ایالات متحده تعیین می شود. این هزینه ها براساس صنعت و مکان جغرافیایی متفاوت است و می تواند از کمتر از یک دلار تا چندین دلار در هر کلیک متغیر باشد. برای مثال، هزینه متوسط CPC در صنعت آموزش آنلاین در آلمان تنها ۱.۸۹ دلار است، در حالی که در ایالات متحده این مبلغ ۹.۳۵ دلار است. این نشان دهنده تفاوت قابل توجهی در هزینه ها بین مکان های مختلف است.

کمپین های تبلیغاتی گوگل

تبلیغات جستجوی پاسخگو

این تبلیغات که به شکل متنی در صفحات نتایج جستجو (SERPs) در گوگل ظاهر می شوند، باید بخشی از هر کمپین باشند. گوگل اجازه می دهد تا چندین تغییر کوچک را بنویسید و سپس فناوری AI گوگل بهترین ترکیب از مؤلفه های تبلیغاتی را برای مطابقت با پرس و جو و نیت جستجو انتخاب می کند.

تبلیغات عملکردی ماکس

این نوع تبلیغات بیشتر یک استراتژی کلی است که ترکیبی از بهترین الگوریتم های یادگیری ماشین و استراتژی های پیشنهاد دهی تبلیغاتی مبتنی بر AI را با نقاط داده ای که شما فراهم می کنید، ادغام می کند.

تبلیغات کشف

این تبلیغات در جاهایی ظاهر می شوند که افراد بیشتر به دنبال بررسی محصولات هستند، مانند صفحه اصلی یوتیوب و صفحه بعدی تماشا، تبلیغات درون صندوق ورودی Gmail و در جستجوهای گوگل که نیت خرید دارند.

تبلیغات یوتیوب

این تبلیغات ممکن است قبل، حین یا بعد از ویدیوها پخش شوند و بسته به چندین عامل از جمله هدف کمپین تبلیغاتی شما، تنظیمات هدف گیری کمپین شما و تاریخچه تماشا، مشخص می شود که چه کسی آنها را می بیند.

تبلیغات نمایشی

این تبلیغات که ممکن است به صورت تصاویر یا ویدیوها باشند، در میلیون ها وب سایت در سراسر جهان که بخشی از شبکه نمایشی گوگل هستند، نمایش داده می شوند.

تبلیغات خرید

تبلیغات خرید از کاتالوگ محصول شما استفاده می کنند تا تبلیغات بهینه سازی شده برای تجارت الکترونیک را در شبکه های جستجو و نمایش گوگل، یوتیوب و Gmail نمایش دهند.

تبلیغات برنامه

تبلیغات برنامه به شما کمک می کنند تا کاربران را به دانلود برنامه iOS یا Android خود ترغیب کنید.

کمپین های هوشمند

هر کمپینی می تواند به عنوان یک “کمپین هوشمند” تنظیم شود اگر از استراتژی های پیشنهاد دهی، هدف گیری یا مکان یابی تبلیغات مبتنی بر AI گوگل استفاده کند.

نکاتی برای ایجاد تبلیغات موفق در گوگل

۱. تمرکز بر روی عناوین: می توانید تا ۱۵ عنوان برای هر تبلیغ داشته باشید، پس از این فرصت استفاده کنید و پتانسیل تبلیغ خود را به حداکثر برسانید. گوگل براساس احتمال تبدیل، عناوین را ترکیب و نمایش می دهد.

۲. آزمایش و تجربه: حتی بهترین تبلیغات شما می توانند با آزمایش نسخه های جدید بهبود یابند. از آزمایش A/B به طور مکرر استفاده کنید و از آزمودن متون تبلیغاتی جدید، بصری ها و موارد دیگر نترسید.

۳. داشتن یک فراخوان عمل واضح: برای کمپین های متمرکز بر تبدیل که از پرداخت به ازای کلیک (PPC) استفاده می کنند، فراخوان عمل شما باید ساده و توصیفی باشد تا دقیقاً مشخص کند شما از بیننده چه انتظاری دارید.

۴. استفاده از تمام ویژگی های تبلیغاتی موجود: اگرچه اختیاری است، اما افزودن فیلدهای اضافی مانند برجسته سازی ها و پیوندهای سایت می تواند تبلیغ شما را از دیگران متمایز کند. این تبلیغات با ویژگی های اضافی بیشتر توجه را جلب می کنند.

چگونه تبلیغات گوگل را در ۵ مرحله ایجاد کنید

۱. باز کردن یک حساب کاربری گوگل ادز: ابتدا اطلاعات پایه ای مانند نام تجاری و آدرس وب سایت خود را وارد کنید. همچنین حساب های موجود گوگل مانند کانال یوتیوب یا پروفایل گوگل مای بیزینس خود را پیوند دهید.

۲. ایجاد اولین کمپین خود: از داشبورد اصلی گوگل ادز، روی “کمپین جدید” کلیک کرده و هدف کمپین خود را انتخاب کنید.

۳. تنظیم استراتژی پیشنهاد قیمت: بودجه ای که می خواهید خرج کنید و هدفی که می خواهید بودجه خود را برای آن بهینه سازی کنید را به گوگل ادز بگویید.

۴. هدف گیری مخاطبین خود: مکان ها و/یا زبان هایی که مخاطبین شما صحبت می کنند را انتخاب کنید. کاربران پیشرفته می توانند مخاطبین سفارشی را بارگذاری کنند و دموگرافیک ها را به طور دقیق تر تنظیم کنند.

۵. ایجاد تبلیغات: شما نیاز به چند گروه تبلیغاتی دارید تا شروع کنید. گوگل شما را از طریق این فرآیند هدایت می کند و از شما می خواهد که URL و کلمات کلیدی مرتبط را وارد کنید. سپس باید چند تبلیغ بنویسید و گوگل نمایش آن ها را در سمت راست هنگام ساخت تبلیغ به شما نشان می دهد.

تسخیر بازار با Google Ads یکی از موارد انجام شده در نظارت بر سئو سایت است که زیرمجموعه فعالیت های بهبود سئو در سفارش سئو سایت و سفارش طراحی سایت می شود.