رد کردن پیوندها

استفاده از فایل‌های PDF در سئو (Using PDF Files)

در سال ۲۰۰۱، گوگل شروع به ایندکس کردن فایل‌های PDF کرد. این فرمت بطور گسترده‌ای در بخش‌های آکادمیک، شرکتی و اداری استفاده می‌شود. روزانه میلیون‌ها سند توسط گوگل ایندکس می‌شوند. مثال‌هایی از اسناد شامل صفحات محتوا، عکس‌ها و فایل‌های PDF هستند. بهینه‌سازی فایل‌های PDF غالباً باید مورد توجه قرار گیرد، چرا که مانند صفحات وب معمولی، فایل‌های PDF قابلیت جذب ترافیک قابل توجهی را دارند.

چگونگی رفتار گوگل با PDFها؟

نتایج جستجوی گوگل برای PDFها دارای برچسب PDF هستند. PDFها به HTML تبدیل شده و به طور مناسب ایندکس می‌شوند. زمانی که تصاویر متنی در PDFها وجود دارند، الگوریتم تشخیص نوری متن (OCR) گوگل، محتوای تصویر را به متن تبدیل می‌کند. در نتایج جستجوی تصویر، تصاویر موجود در فرمت PDF نیز ایندکس می‌شوند.

محدودیت‌های PDFها برای سئو

فایل‌های PDF در مقایسه با صفحات وب محتوا محدودیت‌هایی دارند، علی‌رغم اینکه گوگل آنها را ایندکس و گاهی رتبه‌بندی می‌کند −

عدم وجود برخی عوامل سئو

بسیاری از عوامل سئو در فایل‌های PDF مشابه هستند. با این حال، بسیاری از آنها مانند خصوصیات خاص پیوند مانند nofollow و غیره موجود نیستند.

عدم بهینه‌سازی برای پلتفرم‌های موبایل

PDFها طراحی شده‌اند تا در تمام پلتفرم‌ها یکسان به نظر برسند. بنابراین، PDF بهینه‌سازی شده برای دستگاه‌های موبایلی وجود ندارد.

کمتر شناسایی شده‌اند

PDFها معمولاً کمتر از صفحات وب که به طور مرتب به‌روزرسانی می‌شوند، شناسایی می‌شوند، زیرا محتوای PDFها اغلب به اندازه کافی تغییر نمی‌کند.

نیاز به ناوبری مناسب

بیشتر PDFها فاقد اجزای ناوبری هستند، بنابراین کاربران برای یافتن محتوای بیشتر با چالش مواجه هستند.

تلاش بیشتر برای ردیابی

بیشتر خزنده‌های محبوب در فایل‌های PDF کار نمی‌کنند، بلکه در JavaScript روی وب‌سایت کار می‌کنند.

نکاتی برای بهینه‌سازی PDF

بیشتر اجزای سئوی صفحه که شما عادت به دیدن آن‌ها در HTML دارید، دارای نسخه‌های مشابه در PDF‌ها هستند و به طور مشابه استفاده می‌شوند. عوامل اضافی برای دسترسی نیز وجود دارند.

حالا برخی از تکنیک‌ها برای توسعه PDF دوستانه با سئو را بررسی خواهیم کرد −

افزودن عنوان بهینه‌سازی شده

فایل‌های PDF شامل عناوین هستند، به همان شکل که صفحات وب دارند. اگر فرمت PDF عنوانی نداشته باشد، نام فایل در نتایج جستجوی SERP نمایش داده می‌شود.

انتشار محتوای با کیفیت

گوگل هدفش سازماندهی هر قطعه اطلاعات در سراسر جهان است. محتوای با کیفیت مطلب با ارزشی است، صرف‌نظر از اینکه آیا روی یک صفحه وب است. PDFها شامل برخی از بهترین محتواهای وب هستند.

انتخاب نام فایل مناسب

آدرس اینترنتی (URL) همچنین شامل نام سند PDF خواهد بود. این به عنوان یک عامل رتبه‌بندی کوچک در نظر گرفته می‌شود که بر رتبه‌بندی URL تأثیر می‌گذارد. نام فایل در نتایج جستجو نمایش داده می‌شود.

گنجاندن توضیحات بهتر

اگرچه این بر رتبه‌بندی شما تأثیری ندارد، اما به شرکت‌ها برخی از نفوذ بر محتوایی که در نتایج جستجو نمایش داده می‌شود می‌دهد، به طور مشابه با اینکه چگونه توضیحات متا برای وب‌سایت‌ها بر نتایج موتور جستجو تأثیر می‌گذارند.

گنجاندن پیوندها

پیوندهای داخلی و خارجی به وب‌سایت، بر رتبه‌بندی به همان شکل که هر صفحه دیگری در سایت تأثیر می‌گذارد، تأثیر می‌گذارند با گنجاندن پیوندها به فایل PDF و هدایت از فایل PDF به وب‌سایت‌های مختلف.

استفاده از برچسب‌های سرصفحه

شما می‌توانید متن خاصی در PDFها را به عنوان سرصفحه‌ها مشخص کنید، به همان شکل که برچسب‌های سرصفحه (H1-H6) در صفحات وب کار می‌کنند.

گنجاندن ویژگی‌های Alt برای تصاویر

شما می‌توانید برای هر عکس در PDF خود متن alt را گنجانده تا به عنکبوت‌های موتور جستجو در درک موضوع تصاویر کمک کند.

زمان مناسب برای استفاده از PDF چه موقع است؟

هنگام ایجاد سندی که نیاز به زمان و تلاش بیشتری دارد، PDFها اغلب مورد استفاده قرار می‌گیرند، به ویژه اگر مصرف‌کنندگان باید قادر به دانلود و چاپ محتوای شما دقیقاً همانطور که قصد داشتید باشند.

  • کتاب‌های الکترونیکی.
  • مواد آفلاین.
  • اسناد دارای زمینه سفید (به راحتی قابل چاپ).
  • اسنادی که مشخصات را توضیح می‌دهند.
  • دفترچه‌های راهنمای کاربر.

چگونه PDFهای خود را برای سئو بهینه کنیم؟

اندازه فایل PDF خود را با فشرده‌سازی کاهش دهید.

مهم‌ترین چیزی که باید بررسی شود این است که آیا فایل شما از قبل برای سرعت بهینه‌سازی شده است یا خیر. اندازه یک فایل PDF باید همانند یک صفحه وب کاهش یابد. PDF خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که برای وب مناسب است. روند کار ساده است −

  • PDF خود را در Adobe Acrobat مشاهده کنید.
  • منوی فایل را انتخاب کنید.
  • گزینه Properties را انتخاب کنید.
  • برگه Descriptions را انتخاب کنید.
  • می‌توانید به “Fast Web View” در پایین پنجره دسترسی پیدا کنید. اگر پاسخ “خیر” است، باید سند PDF بهینه‌سازی شود.

بهینه‌سازی فونت در PDF از فونت‌های استاندارد استفاده کنید. اندازه کلی فایل افزایش می‌یابد اگر فونت‌های اضافی مورد نیاز باشند.

کاهش تعداد فونت‌ها

از تعداد کمتری سبک فونت استفاده کنید زیرا فونت‌های بیشتر تنها اندازه PDF شما را افزایش می‌دهند. برگه Fonts در Properties زیر File در Adobe Acrobat Reader تمام فونت‌های استفاده شده در PDF را نشان می‌دهد.

بهینه‌سازی تصویر در PDF

تنها از تصاویر بیت‌مپ تک‌رنگ استفاده کنید: اگر نیاز به بیت‌مپ‌ها دارید، از نسخه‌های تک‌رنگ به جای رنگی استفاده کنید تا اندازه فایل را تا حد امکان کوچک نگه دارید.

از گرافیک‌های مبتنی بر بردار استفاده کنید: در مقایسه با گرافیک‌های بیت‌مپ، گرافیک‌های مبتنی بر بردار کوچک‌تر و با کیفیت بالاتر هستند.

Fast Web View Fast Web View یک PDF را بازسازی می‌کند به طوری که شما می‌توانید یک صفحه را در یک زمان دانلود کنید. این مفید است اگر PDFی که استفاده می‌کنید فایل بزرگی باشد.

نتیجه‌گیری

کار با فایل‌های PDF آسان است و خروجی‌های استاندارد تولید می‌کند. آن‌ها تقریباً بر روی تمام پلتفرم‌ها کاربردی هستند و ظاهر بصری یکسانی دارند. استفاده از فایل‌های PDF در سئو (Using PDF Files) یکی از موارد انجام شده در استراتژی تولید محتوا سایت است که زیرمجموعه فعالیت های بهبود سئو در سفارش سئو سایت و سفارش طراحی سایت می شود. با این حال، هنگام توسعه محتوای تازه برای انتشار آنلاین، استفاده از صفحات وب به جای PDF‌ها باید در نظر گرفته شود.