رد کردن پیوندها

به روزرسانی محتوای قدیمی برای سئو (Updating Old Content)

تازه سازی محتوا به روزرسانی مطالب موجود شماست که پاسخگویی به نیات جستجو با داده های بهبودیافته، تخصص، نقل قول ها و مثال ها را ارتقا داده و به موتورهای جستجو نشان می دهد که شما همچنان منبع معتبری برای پرسش های جستجو شده هستید.

برخلاف باور بسیاری از تیم ها، ممکن است نتایج بهتری از بروزرسانی مطالبی که پیش تر بر روی سایت خود منتشر کرده اید، کسب کنید. احتمالاً شما هم مانند بسیاری دیگر، مطالب قدیمی زیادی در سایت خود دارید که سال هاست دست نخورده باقی مانده اند.

به طور مرتب باید به این مطالب رسیدگی کنید چرا که مخاطبان هدف شما (و همچنین گوگل) انتظار دارند که محتوای شما به روز باشد. اگر این مطالب به روز نباشند، ممکن است برنامه های بازاریابی محتوایی شما به خطر بیفتد.

دلایل به روزرسانی پست های قدیمی وبلاگ

قبل از شروع، بیایید اساس کار را فراهم کنیم و بررسی کنیم چرا باید ورودی های وبلاگ موجود خود را به روزرسانی کنید (به جای اینکه فقط هر هفته محتوای جدیدی منتشر کنید.)

به روزرسانی اطلاعات قدیمی به سه روش به شما کمک می کند:

  • استراتژی SEO شما را تقویت می کند: موتورهای جستجو برای یافتن مطالب دقیق و مفید برای کاربران طراحی شده اند. اطلاعات جدید و مرتبط در اولویت قرار دارند در حالی که مطالب قدیمی تر به تدریج در رتبه بندی ها سقوط می کنند. این می تواند بر ارزش محتوای شما و تلاش های SEO شما برای مدت زمان طولانی تأثیر بگذارد.
  • زمان صرفه جویی شده و نتایج حاصل: بازنویسی یک مقاله موجود زمان کمتری نسبت به نوشتن یک مقاله جدید می برد.

این به این معنا نیست که شما باید از تولید محتوا کاملاً دست بکشید، اما اختصاص زمان به هر دو رویه می تواند با تلاش کمتر، نتایج بهتری را به دنبال داشته باشد.

  • پیوندهای بیشتری کسب کنید: به روزرسانی محتوای قدیمی به شما امکان می دهد پیوندهای بیشتری از دامنه های معتبر کسب کنید.
  • علاقه مندی مخاطبان را افزایش دهید: خودتان را به جای یکی از مخاطبان هدفتان قرار دهید. آیا دوست دارید مطالب قدیمی و تکراری بخوانید؟ پاسخ واضح اینجا “خیر” است. اگر خواننده ای به یکی از کارهای قدیمی شما برخورد کند، می خواهید که او بماند و آن را بخواند. محتوای تازه با اطلاعات اخیر می تواند بازدیدکنندگان را مشغول نگه دارد، ترافیک ارگانیک را افزایش دهد و نرخ پرش را کاهش دهد.

یافتن یا انتخاب محتوایی برای به روزرسانی

حال که دانستیم چرا به روزرسانی محتوای قدیمی باید اولویت اصلی وب سایت شما باشد، بیایید به بخش دشوار کار بپردازیم: انتخاب کدام ورودی های وبلاگ برای به روزرسانی.

در جستجوی صفحاتی برای به روزرسانی به موارد زیر توجه کنید:

  • صفحاتی که پیش تر در رتبه های بالا قرار داشته اند اما کاهش یافته اند
  • محتوایی که دچار فرسودگی شده و رتبه های خود را برای یک کلمه کلیدی خاص از دست داده است و ترافیک آن کاهش یافته است. این مطالب اغلب در ابتدا عملکرد خوبی داشته اند اما با گذر زمان و متوجه شدن موتورهای جستجو که دیگر به خوبی موضوع را پوشش نمی دهند یا رقبا اطلاعات بهتر یا جدیدتری را در همان موضوع ارائه داده اند، رشد آنها کند و در نهایت متوقف شده است.
  • صفحاتی که انتظارات بالایی برای آنها وجود داشت اما هرگز محقق نشد
  • هنگامی که متوجه می شوید یک مقاله با یک برنامه ریزی خوب و اجرای مناسب رتبه ای کسب نکرده است، باید بررسی کنید که چرا.

این مطالب برای بازبینی ایده آل هستند زیرا می توانید درک کنید که چه اشتباهی رخ داده (یا بهینه سازی نشده)، آن را تصحیح کنید و دانش خود را در مورد بهترین شیوه ها گسترش دهید.

  • صفحاتی که محتوای فصلی دارند
  • برنامه های بازاریابی محتوایی برتر اغلب شامل انواع مختلفی از اشکال محتوا هستند که در چرخه های فصلی، سالانه یا دیگر چرخه های تکرار شونده مرتبط هستند.

چنین مطالبی باید به طور منظم بررسی و چند ماه قبل از اینکه مجدداً مرتبط شوند، بازنویسی شوند.

تازه سازی، به روزرسانی و ترویج چنین اطلاعاتی اغلب تنها راه برای حفظ رتبه های ثابت به صورت سالانه است.

بهترین روش ها برای به روزرسانی محتوای قدیمی

به روزرسانی محتوای شما ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • جستجو برای محتوای جدیدتر در همان موضوع
  • یک جستجوی کوتاه در موضوع باید نشان دهد که آیا داده های به روزرسانی شده در دسترس هستند یا خیر. اگر هستند، حقایق و اعداد در نوشته های شما و منابعی که به آن ها پیوند می زنید را برای منعکس کردن تحقیقات جدید به روز کنید.
  • حذف اطلاعات غیرضروری و جایگزینی آن ها با نکات مفید
  • حتی اطلاعات محبوب ممکن است منسوخ شوند. به عنوان مثال، دانستنی هایی درباره رئیس جمهور یک کشور ممکن است بلافاصله مقاله شما را منسوخ کند، حتی اگر در زمان انتشار در رتبه های بالا قرار گرفته باشد.
  • انجام تحقیقات کلمه کلیدی
  • پس از تعیین کلمه های کلیدی که می خواهید محتوای شما برای آن ها رتبه بندی شود، می توانید تیتر، توضیحات تگ و زیرعنوان های صفحه خود را ارزیابی کنید. این بخش ها باید زبان جستجوگران را با استفاده از مطابقت های دقیق، مطابقت های نزدیک یا با پاسخگویی به سؤالی که جستجوگر مطرح کرده است، منعکس کنند.
  • شامل کردن چندرسانه ای مناسب
  • تصاویر بعد به محتوای شما می بخشند و کلمات را قطع می کنند، که خواندن را آسان تر می کنند؛ آن ها ممکن است در برخی موارد اطلاعات را به طور مؤثرتری منتقل کنند. بنابراین، افزودن تصاویر به صفحه روش ساده و بی دردسری برای بهبود تجربه کاربر است. ایده این است که چندرسانه ای مرتبط و ارزشمند را شامل کنید.
  • بررسی پیوندهای داخلی و خارجی
  • هر پیوند در پست خود را بررسی کنید تا اطمینان حاصل کنید که همه به یک وب سایت کاربردی هدایت می شوند. در غیر این صورت، زمان آن است که صفحات جدیدی را برای جایگزینی آن ها پیدا کنید. همچنین به دنبال فرصت های جدید برای ایجاد پیوندهای داخلی باشید. قطعات قدیمی شما فضا برای پیوندها به محتوای جدید شما دارند. ارجاع به سایر صفحات مرتبط در وب سایت شما می تواند به هدایت ترافیک به آن صفحات کمک کند و بازدیدکنندگان را در سایت شما نگه دارد.
  • از تغییر URL خودداری کنید
  • اگر پست قدیمی وبلاگ شما شامل پیوندهای ورودی باشد، چه از طریق پست میهمان، پیوندهای طبیعی یا منبع دیگری، تغییر URL آن ها را بی اثر می کند. زمانی که فردی بر روی پیوند به آن پست خاص کلیک کند، محتوای به روزرسانی شده شما را نخواهد دید. شما می خواهید از مزیت SEO هر پیوند موجود به صفحه حفظ کنید.

راه های جایگزین برای به روزرسانی محتوای قدیمی

روش های دیگر برای به روزرسانی هر قطعه محتوای قدیمی در وب سایت شما شامل:

  • تغییر قالب یا طرح بندی.
  • پاسخ به سوالات “افراد همچنین پرسیده اند”.
  • تغییر متن جایگزین تصاویر.
  • اضافه کردن نقل قول های کارشناسان.
  • حذف هرگونه ارجاع خاص به برند.

چه تعداد باید پست های قدیمی را به روزرسانی کنیم؟

یک مطالعه نشان داد که اکثر پست ها از سه مرحله زندگی متمایز عبور می کنند که شامل:

  • مرحله فریاد: پست در ۷ تا ۱۰ روز اول، یک افزایش نمایی در تعداد بازدیدها (حدود ۵۰٪) دریافت می کند.
  • مرحله اکو: پست در دوره اکو، که معمولاً حدود ۳۰ روز پس از مرحله فریاد است، ۷۲٪ از بازدیدهای خود را دریافت می کند.
  • مرحله پژواک: این پست وب سایر ۲۸٪ از بازدیدهای خود را در یک دوره ۳۰ تا ۷۰۰ روزه دریافت می کند.

با این حال، به روزرسانی محتوای وبلاگ قدیمی شما فرصت های متعددی را فراهم می کند، مانند افزایش کلیک ها، تأثیرات و تبدیل ها.

نتیجه گیری

جدید همیشه به معنای بهتر نیست. اگر به دنبال ارتقاء فوری هستید، کمی وقت صرف به روزرسانی محتوای قدیمی کنید، خواه برای SEO عمومی باشد یا SEO محلی. به روزرسانی محتوای قدیمی برای سئو (Updating Old Content) یکی از موارد انجام شده در استراتژی تولید محتوا سایت است که زیرمجموعه فعالیت های بهبود سئو در سفارش سئو سایت و سفارش طراحی سایت می شود. هنگامی که به درستی انجام شود، یک تازه سازی محتوا می تواند به شما کمک کند نتایج قابل توجهی در ترافیک را حاصل کنید، مخاطبان خود را مشغول نگه دارید و به موتورهای جستجو نشان دهید که مقاله شما شایسته جایگاه برتر در صفحات نتایج موتور جستجو (SERPs) است.