رد کردن پیوندها

رتبه‌بندی مقطع گوگل در سئو (Google Passage Ranking)

جایگاه‌بندی متن گوگل یا فهرست‌بندی، ابزاری است که به طور خودکار قسمت‌هایی از سایت‌ها را در نتایج موتورهای جستجو قرار می‌دهد، حتی زمانی که صفحه وب به موضوعی کاملاً متفاوت از موضوع اصلی بپردازد.

از زمان راه‌اندازی این به‌روزرسانی که در تاریخ ۱۰ فوریه ۲۰۲۱ اجرایی شد، گوگل قادر به پیدا کردن و نمایش دقیق قسمتی از داده‌ها شده است که به سؤالات جستجوگر پاسخ می‌دهد. این در نتایج جستجو در مکان صفر نمایش داده می‌شود.

به گفته گوگل، فهرست‌بندی بر پایه متن به کشف «سوزن در انبار کاه» کمک می‌کند، زیرا گوگل اکنون نه تنها موضوع اصلی صفحه وب بلکه دقیقاً زیرموضوعاتی که به هر بخش اعمال می‌شود را درک می‌کند.

الگوریتم‌ها باید به طور مکرر به‌روز شوند تا بتوانند طبق برنامه عمل کنند. این ما را به جایگاه‌بندی متن می‌رساند که یکی از به‌روزرسانی‌های متعدد جستجوی گوگل است. این به‌روزرسانی جزئی به موتور جستجو کمک می‌کند تا مطالب را بهتر تحلیل کند و نتایج مرتبط‌تری را به کاربران ارائه دهد. نیازی به نگرانی درباره این به‌روزرسانی وجود ندارد.

اما این به این معنا نیست که به‌روزرسانی بی‌اهمیت است. در این مقاله درباره جایگاه‌بندی متن بحث خواهیم کرد.

چگونگی عملکرد جایگاه‌بندی متن گوگل

مهم است بدانید که جایگاه‌بندی متن گوگل تأثیری بر نحوه کارکرد صفحات نتایج جستجو برای کاربران ندارد. دست کم به طور آشکار. این به‌روزرسانی تنها درک گوگل از محتوای سایت و داده‌های مربوط به ارتباط یک پرس و جوی جستجوی خاص را تغییر داده است.

این بدان معناست که گوگل اکنون می‌تواند جمله، پاراگراف یا قسمتی از اطلاعات درون صفحه وب را که به یک اصطلاح یا موضوع طولانی پاسخ می‌دهد، پیدا کند. گوگل برای درک بهتر محتوا و رتبه‌بندی بخش‌ها، از «BERT و شبکه‌های عصبی» استفاده می‌کند.

تفاوت بین جایگاه‌بندی متن و بریده‌های برجسته

نواحی اصلی تمایز عبارتند از:

  • جایگاه‌بندی متن: به‌روزرسانی اخیر با تمرکز بر قسمت‌های خاص مطالب وب است.
  • بریده‌های برجسته: الگوریتم بریده برجسته کل وب‌سایت را فهرست‌بندی می‌کند.

جایگاه‌بندی متن کاربر را به نقطه دقیق در متن می‌برد که راه‌حل یافت شده است. در حالی که زمانی که کاربر بر روی بریده برجسته کلیک می‌کند، گوگل او را به دامنه‌ای هدایت می‌کند که پاسخ بر اساس آن بوده است.

چرا جایگاه‌بندی متن مفید است؟

بیایید دلایلی را که جایگاه‌بندی متن مهم است و آیا این تغییر فوایدی دارد یا تنها یک تعدیل جزئی است که می‌توان نادیده گرفت، بررسی کنیم.

چندین مزیت با جایگاه‌بندی متن همراه است:

  • تمرکز بر مصرف‌کنندگان به جای ربات‌های گوگل – گوگل همچنان نشان می‌دهد که ترجیح می‌دهد مالکان وب‌سایت محتوای مرتبطی تولید کنند که برای مصرف‌کنندگان مفید باشد، نه آنچه ربات‌های جستجو خواستار آن هستند.
  • اهمیت بیشتر کلمات کلیدی طولانی – کلمات کلیدی طولانی و عبارات مرتبط به احتمال زیاد به فهرست‌بندی متن کمک می‌کنند، بنابراین اضافه کردن واژه‌ها و عبارات بلندتر مفید است.
  • افزایش فواید محتوای طولانی – این تغییر به محتوای طولانی‌تر اجازه می‌دهد که برای کلمات کلیدی مورد نظر بهتر رتبه‌بندی شود.

تأثیر جایگاه‌بندی متن بر سئو چیست؟

این تغییر تأثیر چشمگیری بر سئوی اکثر وب‌سایت‌ها نخواهد داشت. وب‌سایت‌هایی که تغییر را تشخیص می‌دهند احتمالاً شاهد افزایش جزئی در ترافیک خواهند بود.

با این حال، ممکن است چند تغییر جزئی وجود داشته باشد که ارزش ثبت آن‌ها وجود دارد.

از آنجایی که گوگل اکنون از فهرست‌بندی متن برای نشان دادن و دسته‌بندی جداگانه قطعات همان صفحه استفاده می‌کند، محتوای طولانی‌مدت برتری دارد. این شانس بیشتری برای رتبه‌بندی برای کلمات کلیدی بیشتر دارد. آن‌ها ممکن است از افزایش قابل توجهی در ترافیک بهره‌مند شوند.

اکنون بیش از هر زمان دیگری برای وب‌سایت‌ها مهم است که از رویکردهای سئوی مناسب در صفحه استفاده کنند، مانند انتخاب عنوان‌های مناسب و بهینه‌سازی متون لنگر. صفحاتی که بهینه‌سازی کمتری دارند اما محتوای با کیفیت بالاتری دارند، ممکن است از شما پیشی بگیرند.

این تغییر چه تعداد جستجو را تحت تأثیر قرار می‌دهد؟

به‌روزرسانی تأثیر ۷٪ از تمام پرس‌وجوها در سراسر جهان را خواهد داشت. این مقدار قابل توجهی است، بنابراین می‌توانیم انتظار برخی تغییرات را داشته باشیم.

وب‌مسترها پیش‌بینی می‌کنند که رتبه‌بندی برای اکثر وب‌سایت‌ها بهبود می‌یابد زیرا صفحات وب برای کلمات کلیدی مختلف (به‌ویژه کلمات کلیدی تخصصی طولانی) به جای تنها آن‌هایی که به موضوع اصلی‌شان مرتبط هستند، مرتبط خواهند بود.

بهینه‌سازی برای فهرست‌بندی متن

با توجه به آنچه که اکنون درباره آنچه گوگل در حال حاضر جستجو می‌کند می‌دانیم، در اینجا چگونگی پیشگامی در تغییرات الگوریتم و رتبه‌بندی آورده شده است:

  • ارائه محتوای با کیفیت بالا که راه‌حل‌ها را فراهم می‌کند محتوای شما باید در درجه اول آموزنده باشد و به تمام سؤالات اساسی که مصرف‌کنندگان ممکن است داشته باشند پاسخ دهد. به عنوان یک تولیدکننده محتوا، شما باید در ارائه اطلاعاتی که به اشتراک می‌گذارید، روان و واضح باشید.گوگل قادر به رتبه‌بندی وب‌سایتی با محتوای نامنظم و مبهم نیست. هرچه محتوای شما منظم‌تر و مفیدتر باشد، رتبه‌بندی شما در گوگل بالاتر خواهد بود.
  • استفاده از برچسب‌های سرصفحه و نشان‌گذاری‌های طرحواره مناسب برچسب‌های H مسئول جلب توجه موتورهای جستجو هستند. مهم است که بدانید برچسب “عنوان ۱” حیاتی است و باید شامل کلمه کلیدی اصلی باشد.هنگام استفاده از H2 برای یک متن، مطمئن شوید که اصطلاحاتی از اندیس‌بندی معنایی پنهان (LSI) را شامل می‌شود. شامل کردن کلمات کلیدی LSI به گوگل کمک می‌کند تا زمینه مقاله شما را به طور کامل درک کند.
  • محتوای طولانی با کلمات کلیدی مرتبط هرچه تعداد کلمات کلیدی که بر آن تکیه می‌کنید بیشتر باشد، محتوای نوشتاری شما طولانی‌تر خواهد بود و گوگل این شرایط را به طور مستقل رتبه‌بندی می‌کند.به مطالب طولانی‌تر پیوندهای جدید، منابع و منابع اضافه کنید.
  • استفاده از سؤالات خاص استفاده از پرسش‌های هدفمند هنگام توسعه محتوای سئو به شدت توصیه می‌شود. مهم‌ترین پرسش‌ها شامل چه، کی، کجا، چرا و چگونه یک موضوع خاص هستند.

نتیجه‌گیری

موتور جستجو متعهد به ارائه بهترین تجربه کاربری ممکن است. به‌روزرسانی جزئی گوگل به مصرف‌کنندگان کمک خواهد کرد تا پاسخ‌های مرتبط‌تری به سؤالات خود دریافت کنند. رتبه‌بندی مقطع گوگل در سئو (Google Passage Ranking) یکی از موارد انجام شده در استراتژی تولید محتوا سایت است که زیرمجموعه فعالیت های بهبود سئو در سفارش سئو سایت و سفارش طراحی سایت می شود.

به خاطر داشته باشید که تعداد زیادی از وب‌مسترها نیازی به اعمال تغییرات نخواهند داشت و تحت تأثیر جریمه‌های گوگل قرار نخواهند گرفت. صفحات وب طولانی ممکن است شاهد افزایش کمی در رتبه‌بندی‌ها و ترافیک باشند.