رد کردن پیوندها

پر کردن شکاف‌های محتوا در سئو (Filling Content Gaps)

شناسایی و پر کردن خلاهای محتوایی

خلأها همیشه وجود دارند، به خصوص زمانی که به تولید محتوا مربوط می‌شود. حتی اگر بهترین نویسنده در جهان باشید، دنیا همچنان در حال تغییر است. ترجیحات مشتریان و کلمات کلیدی با گذر زمان تغییر می‌کنند. اگر هدف شما برتری نسبت به رقبا است، باید خلاهای محتوایی را شناسایی و پر کنید. در این نوشتار درباره خلاهای محتوا صحبت خواهیم کرد.

چه چیزی خلا محتوا است؟

خلاهای محتوا جایگاه‌هایی هستند که محتوا نتوانسته انتظارات مصرف‌کنندگان خود را برآورده کند، بنابراین آنها برای پر کردن این خلاها به جستجو در وب می‌پردازند. این بخش‌ها باید پاسخ‌های قابل قبولی به سوالات جستجوگران ارائه دهند، اطلاعات منسوخ شده را به‌روز کنند یا مطالب را به درستی نمایش دهند.

برخورد با خلاهای محتوا نیازمند تلاش مستمر است، زیرا الگوهای جستجو و نیازهای مشتری در حال تغییر هستند. بررسی و تغییر استراتژی محتوای خود به طور منظم به شما کمک می‌کند تا از رقابت پیشی بگیرید و اطمینان حاصل کنید که محتوای شما نیازهای در حال تغییر مشتریانتان را برآورده می‌سازد.

تجزیه و تحلیل خلا محتوا

تجزیه و تحلیل خلا محتوا فرآیند شناسایی خلأها در محتوای موجود شما است.

این شامل شناسایی خلأهای اطلاعاتی است که می‌تواند و باید با هر مرحله از سفر خریدار احتمالی هم‌خوانی داشته باشد.

اهمیت شناسایی خلاهای محتوا

یک برنامه بازاریابی محتوای مؤثر نیاز به شناسایی خلاهای محتوا دارد. در اینجا دلایل آن آمده است:

  • ایجاد فرصت: اگر رقیب شما به موضوعات یا کلمات کلیدی خاصی نپرداخته است، فرصتی برای شماست تا برجسته شوید. شما می‌توانید قبل از هر کس دیگری محتوا در آن موضوع ایجاد کنید و به این ترتیب ترافیک قابل توجهی کسب کنید.
  • عملکرد بهتر: با پر کردن خلاهای محتوا، می‌توانید عملکرد کلی محتوای خود را افزایش دهید و بازدیدکنندگان و سرنخ‌های بیشتری جذب کنید.

این روشی عالی برای بهبود عملکرد موتور جستجوی سایت شما، سئو و رتبه‌بندی در صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) است.

تجزیه و تحلیل خلاهای محتوا نرخ پرش را کاهش می‌دهد و زمان حضور در سایت را افزایش می‌دهد، که به نوبه خود نرخ تبدیل را بهبود بخشیده و فروش را افزایش می‌دهد.

  • توسعه اعتبار: اگر شما تنها منبع معتبری هستید که در مناطق خلا محتوا رتبه‌بندی می‌شود، خود را به عنوان یک مرجع معتبر معرفی کنید. مردم به شرکت و اطلاعات شما اعتماد خواهند کرد، زیرا شما بهترین مرجع هستید.

روش‌های شناسایی خلاهای محتوا

حال که با ارزش شناسایی خلاهای محتوا آشنا شده‌اید، زمان آن رسیده که تجزیه و تحلیل خلا محتوا برای سئو را شروع کنید. در اینجا سه روش برای شناسایی خلاهای محتوا آورده شده است:

  1. تحقیق در کلمات کلیدی رقبا: این ساده‌ترین تکنیک برای کشف خلاهای محتوا است. شما می‌توانید از ابزاری مانند SEMrush یا Ahrefs برای تعیین محتوای مناسب استفاده کنید. یک صفحه وب از وب‌سایت رقیب خود را کپی و در ابزار قرار دهید تا کلمات کلیدی که برای آن‌ها رقابت می‌کنند را ببینید. سپس می‌توانید از گوگل برای جستجوی آن کلمات کلیدی استفاده کنید و نتایج را مشاهده کنید. اگر تعداد کمی از وب‌سایت‌های معتبر برای این کلیدواژه‌ها در نتایج جستجو رتبه دارند، فرصتی عالی برای شماست که شما کسی باشید که این کار را انجام می‌دهد.
  2. بررسی مسیر مشتری خود: به مسیر مشتری خود عمیق‌تر نگاه کنید تا درک کنید که مخاطبان هدف شما در هر مرحله از فرآیند خرید به چه چیزی نیاز دارند. نه همه بازدیدکنندگان وب‌سایت شما قصد خرید دارند. برخی فقط کنجکاو هستند در حالی که برخی دیگر عرضه‌های شما را با رقبایتان مقایسه می‌کنند. شما باید محتوا را برای این مراحل تولید کنید تا نتایج برجسته‌ای کسب کنید. شما به پست‌هایی نیاز دارید که افراد را در مورد خدمات شرکت‌تان آگاه کنند. پست‌هایی که بینش‌های حیاتی صنعت را ارائه دهند، مشکلات مشتریان را برطرف کنند و مشکلات را حل کنند، نیز مورد نیاز است.
  3. استفاده از Google Search Console: به Search Console وارد شوید، سپس به بخش “نتایج جستجو” در سمت چپ صفحه بروید. کنار “نوع جستجو” و “محدوده تاریخ”، روی “+ جدید” کلیک کنید. زمانی که جعبه ظاهر می‌شود، “صفحه” را انتخاب کنید. URL‌های صفحاتی که عملکرد بهتری دارند را یک به یک وارد کنید. زمانی که نتایج ظاهر می‌شوند، بررسی کنید که برای کدام کلمات کلیدی در آن صفحه رتبه‌بندی شده‌اید. پس از شناسایی کلمات کلیدی که برای آنها رتبه‌بندی شده‌اید و در صفحه ذکر نشده‌اند، می‌توانید محتوای جدیدی تولید کنید یا بخشی به محتوای موجود اضافه کنید.

راه‌های پر کردن خلاهای محتوا

زمانی که خلاهای محتوا را شناسایی کردید، باید اولویت‌بندی کنید که کدام یک برای شرکت شما مرتبط هستند. محتوای شما همیشه باید برای سازمان و صنعت شما مناسب باشد.

  • عدم توجه به خلا صرفاً به دلیل وجود آن: اگر موضوع به شرکت شما مربوط نیست یا برای صنعت شما غیرمرتبط است، باید از آن خودداری کنید.
  • رفع خلاهای کلمات کلیدی: پس از شناسایی کلمات کلیدی قوی‌تر برای پست‌هایتان، می‌توانید خلاهای محتوا را به روش‌های مختلف پر کنید. این کلمات کلیدی جدید را در محتوای آینده خود بگنجانید. به جای پراکنده کردن آن‌ها، کلمات کلیدی را به گونه‌ای طبیعی بگنجانید که استانداردهای محتوای شما را ارتقا ببخشد. کلمات کلیدی گمشده را در محتوای قدیمی جایگزین کنید. گاهی اوقات برای حفظ محتوای عالی برای مخاطبانتان، لازم است عبارات و حتی بخش‌های کاملی را تجدید نظر کنید.
  • تغییر رویکرد بهینه‌سازی کلمات کلیدی موجود: به عنوان اقدام پیشگیرانه، رویکرد بهینه‌سازی کلمات کلیدی فعلی خود را تغییر دهید. به طور منظم برای شناسایی خلاهای محتوا در نوشته‌های خود جستجو کنید تا در نتایج جستجوی صنعت خود در صدر باشید.

مقالات مفید برای خرید

پس از برنامه‌ریزی مسیر مشتری خود، دیدگاه دقیق‌تری نسبت به مراحل مورد نیاز برای افزودن به محتوای فعلی خود خواهید داشت.

مقالات آموزشی و اطلاع‌رسانی مفید در صنعت را تولید کنید. درباره محصولات و خدمات خود بنویسید. آنچه را که در اختیار دارید با رقبا مقایسه کنید.

تجزیه و تحلیل رقبا

به صفحه هر یک از رقبای خود بروید و یادداشت بردارید که چه چیزهایی در وب‌سایت شما کم است. باید دیدگاه‌های جدیدی را که هنوز به آن‌ها پرداخته نشده است، کشف کنید.

در نهایت، با تیم خود مشورت کنید که چگونه می‌توانید بلاگی جایگزین یا بهتر در همان موضوع توسعه دهید.

در حالی که رقبا می‌توانند منبع الهام‌بخش برای ایده‌های نوآورانه باشند، از کپی کردن کامل آنچه آنها انجام می‌دهند خودداری کنید.

گسترش نوع محتوا

شما می‌توانید با تنوع بخشیدن به نوع محتوای خود، مخاطبان گسترده‌تری را جذب کنید و خود را از رقبایتان متمایز سازید.

بررسی مداوم برای شناسایی خلاهای محتوا

اطلاعات فعلی را می‌توان در نتایج جستجو یافت. با این حال، داده‌ها ممکن است در شش ماه آینده متفاوت باشند و تمام آن سایت‌ها باید به‌روزرسانی شوند. شما باید به طور مداوم محتوا را تجزیه و تحلیل کرده و خلاهای محتوا را به محض ظهور آن‌ها شناسایی کنید.

علاوه بر این، ممکن است خلاهای بیشتری را که قبلاً از آن‌ها بی‌خبر بودید، کشف کنید. شاید مسئله یا دیدگاه جدیدی پیدا کنید که یک سال پیش از آن بی‌خبر بودید. ارزیابی‌های مداوم خلا محتوا به شما کمک می‌کند تا استراتژی محتوای خود را به مرور زمان تکامل ببخشید.

نتیجه‌گیری

یکی از اهداف اصلی شما باید اطمینان حاصل کردن از دسترسی مخاطبان هدفتان به اطلاعات مورد نیاز در هر نقطه از مسیر مشتری‌شان باشد. شناسایی و رفع هرگونه خلاهای احتمالی محتوا بخشی از رسیدن به این هدف است.  پر کردن شکاف‌های محتوا در سئو (Filling Content Gaps) یکی از موارد انجام شده در استراتژی تولید محتوا سایت است که زیرمجموعه فعالیت های بهبود سئو در سفارش سئو سایت و سفارش طراحی سایت می شود.

شما همچنین باید اطمینان حاصل کنید که محتوایی که برای پر کردن آن‌ها تولید می‌کنید از کیفیت بالا و ارزشمند برای مخاطبان هدفتان برخوردار است. با این حال، اگر شما خلاهای مناسب محتوا را شناسایی و تأمین کنید، در مسیر رسیدن به اهداف بازاریابی محتوای خود خواهید بود.