رد کردن پیوندها

بهینه سازی پرونده در سئو (Filename Optimization )

کلمه «نام فایل» از دو واژه «فایل» و «نام» تشکیل شده است. نام گذاری فایل ها نقش مهمی در شناسایی فایل ها در ساختار دایرکتوری دارد. نام های فایل و کلمات کلیدی با یکدیگر هم خوانی دارند. به عنوان مثال، زمانی که یک نام فایل شامل کلمات کلیدی مرتبط را انتخاب می کنید، گوگل فایل شما را به عنوان یک نتیجه برجسته نمایش می دهد.

برای مثال: query-data.html، data-science-reports-cybersecurity.html و غیره.

نکته مهم در این مثال استفاده از خط تیره به جای زیرخط است، زیرا استفاده از زیرخط برای موتورهای جستجوی گوگل در شناسایی نام های فایل هنگام جستجو برای یک وب سایت مشکل ساز است.

  • روش صحیح: ‘example-filename’ به عنوان ‘example filename’ تفسیر می شود.
  • روش نادرست: ‘example_filename’ به عنوان ‘examplefilename’ تفسیر می شود.

نام های فایل مرتبط و پسوندهای فایل

استفاده از پسوندهایی مانند .php، .html یا .htm فقط روشی برای آماده سازی وب سایت شما است تا سرور میزبان آن را درک کند؛ این امر به مصرف کنندگان وب سایت کمکی نمی کند و به اهمیت کلمات کلیدی مربوط نمی شود.

استفاده از پیوندها با نام های فایل مناسب

ساختار نام گذاری فایل با پیوندها یک عامل مهم در بهبود سئو است. پیوندها از سایر وب سایت ها هنگام انتشار وب سایت شما به گوگل بسیار مهم هستند و توسط موتورهای جستجو نادیده گرفته نمی شوند.

بهینه سازی نام فایل تصویر

می توان انتظار داشت که نام فایل تصویر، معمولاً همان نام فایل تصویری باشد که پیش از انتشار روی هارد درایو شما بوده است. این موضوع به ویژه زمانی مرتبط است که از کتابخانه های چندرسانه ای وردپرس و اکثر سرویس های میزبانی تصویر استفاده می کنید.

چند پیشنهاد برای ایجاد نام های فایل مرتبط

  • همیشه از نام های فایل کوتاه و معنادار با کلمات کلیدی اصلی که مطابق با محتوای وب سایت شما هستند استفاده کنید.
  • مطمئن شوید که ۴ تا ۵ کلمه کلیدی را انتخاب کنید که باید در عنوان صفحه نیز گنجانده شوند.
  • همیشه از خط های تیره استفاده کنید و از زیرخط ها خودداری کنید.

اهمیت نام های فایل

بر اساس دستورالعمل های تصویر گوگل، نام گذاری فایل ها می تواند به تشخیص موضوع تصویر کمک کند. ترجمه نام های فایل هنگام تلاش برای محلی سازی تصاویر شما ضروری است.

کلمات کلیدی مناسب برای نام های فایل تصویر

هنگامی که معنی دار و طبیعی است، باید از کلمه کل Schlüssenhausen که برای alt text استفاده می شود، استفاده کنید.

بهینه سازی نام فایل تصویر

نام گذاری مناسب تصاویر می تواند زمانی خوب صرف شود اگر با محتوای عملی که بسیار خوانده می شود کار کنید. با این حال، این معمولاً تنها بخش کوچکی از SEO شما است؛ با این حال، این یک روش ساده و منطقی برای پیاده سازی در آینده است.

دستورالعمل های تصویر گوگل

بر اساس نام فایل، گوگل می تواند موضوع تصویر را درک کند. ترجمه نام های فایل زمانی اساسی است که می خواهید تصاویر خود را محلی سازی کنید.

دادن نام های فایل مناسب به تصاویر

این کار نه تنها برای مقاصد سازماندهی آسان تر است بلکه به دیگران کمک می کند تا با دیدن نام فایل تصویر، محتوای آن را درک کنند.

برای مثال، ‘bmw-m5-cs.jpg’ بهتر از ‘IMG00019.JPG’ است.

اهمیت ویژگی های alt و اطلاعات پیرامونی

اطلاعات بیشتر و مهم تر در مورد تصویر از طریق ویژگی alt و اطلاعات اطراف آن داده می شود تا از طریق نام فایل.

تغییر نام فایل تصویر برای یک تصویری که قبلاً در فهرست قرار گرفته است، “تأثیر ناچیزی” دارد و احتمالاً بهبودی به همراه نخواهد داشت.

یک تصویر که قبلاً فهرست شده است، ممکن است دوباره برای مدت ها خزیده و فهرست نشود، حتی اگر نام فایل آن تغییر کند.

آیا کلمات کلیدی برای نام های فایل تصویر مناسب هستند؟

زمانی که معنی دار و طبیعی است، باید از کلمه کلیدی اصلی در نام فایل استفاده کنید، همانطور که برای متن جایگزین (alt text) توصیه می شود. به عبارت دیگر، اگر عبارت کلیدی بلند شما دقیقاً تصویری را که منتشر می کنید توصیف می کند، از آن به حداکثر استفاده کنید.

نکاتی برای ایجاد نام های فایل مفید

اختصاص دادن نام های فایل مفید به تصاویر می تواند زمانی خوب صرف شده باشد اگر با محتوایی کاربردی و پرخواننده سروکار دارید. با این حال، این معمولاً فقط بخش کوچکی از SEO شماست؛ با این حال، این یک روش ساده و منطقی است که می توانید در آینده اجرا کنید.

با توجه به این نکات، بهینه سازی نام فایل ها گرچه ممکن است در نهایت مهم ترین جزء SEO نباشد، اما یکی از بسیاری از جنبه هایی است که می تواند به بهبود عملکرد کلی سایت شما در نتایج جستجو کمک کند. این روش به شما اجازه می دهد تا تصاویری را که منتشر می کنید به شکلی بهینه تر مدیریت کنید و از این رو، تجربه کاربری بهتری را برای بازدیدکنندگان سایت خود فراهم آورید.

این توصیه ها را دنبال کنید تا اطمینان حاصل کنید که هر عنصر بصری که به وب سایت شما اضافه می کنید، به بهترین شکل ممکن کار کند و به افزایش دیده شدن محتوای شما در میان مخاطبان هدف کمک کند.

نتیجه گیری نهایی

SEO تصویر ممکن است در نهایت مهم ترین جزء SEO نباشد؛ این مورد یکی از موارد انجام شده در سئو فنی سایت است که زیرمجموعه سفارش سئو سایت و سفارش طراحی سایت می شود. از این روش برای هر تصویری که ارسال می کنید پیروی کنید، بدون اینکه بیش از حد به آن فکر کنید.