رد کردن پیوندها

تعمیر پیوندهای شکسته در سئو (Fixing Broken Links)

لینک‌های خراب شامل پیوندهایی هستند که به دلایل مختلف در دسترس نیستند. سرورهای وب معمولاً هنگامی که کاربر سعی در بازدید از یک لینک خراب می‌کند، پیام خطا تولید می‌کنند. علت اصلی این است که صفحه مرتبط دیگر وجود ندارد (خطای ۴۰۴). لینک‌های خراب به “لینک‌های مرده” یا “فساد لینک” معروف هستند. لینک‌های خراب می‌توانند داخلی یا خروجی باشند.

اگر صاحب وب‌سایتی هستید، باید به طور منظم لینک‌های خراب را بررسی کنید. بازدیدکنندگانی که با لینک‌های خراب مواجه می‌شوند ممکن است ناامید شده و سایت شما را ترک کنند که این امر به سئوی وب‌سایت شما آسیب می‌زند. شما می‌توانید خودتان این لینک‌های خراب را شناسایی و تعمیر کنید. در این مقاله در مورد لینک‌های خراب، عواقب منفی آن‌ها، دلایل بروز آن‌ها و نحوه شناسایی و تعمیر آن‌ها بحث خواهیم کرد.

چرا لینک‌های داخلی مهم هستند؟

لینک‌های داخلی برای سئو بسیار مهم هستند زیرا به موتورهای جستجو کمک می‌کنند تا چارچوب وب‌سایت شما را درک کنند. آن‌ها همچنین به کاربران در ناوبری در وب‌سایت شما و یافتن اطلاعات مورد علاقه‌شان کمک می‌کنند.

علاوه بر این، گوگل اعلام کرده است که لینک‌های داخلی یک عنصر مهم در رتبه‌بندی هستند. بنابراین، اگر لینک‌های داخلی وب‌سایت خود را نادیده بگیرید، ممکن است ترافیک مهم موتور جستجو را از دست بدهید.

خطای ۴۰۴

چرا باید لینک‌های خراب را تعمیر کرد؟ لینک‌های داخلی خراب می‌توانند تأثیرات منفی زیادی بر وب‌سایت شما داشته باشند که شامل:

  • نارضایتی کاربر: رضایت کاربر یک جزء حیاتی است که بر سئو تأثیر می‌گذارد. زمانی که فردی بر روی یک لینک خراب کلیک می‌کند، به صفحه خطای ۴۰۴ هدایت می‌شود. این امر ممکن است باعث شود افراد سایت شما را ترک کرده و به دنبال اطلاعات در جای دیگری بگردند. این قطعاً به شهرت شما آسیب خواهد زد.
  • مشکلات نمایه‌سازی: ممکن است بازدیدکنندگان ارزشمند را از دست بدهید زمانی که موتورهای جستجو نتوانند به درستی وب‌سایت شما را به دلیل وجود لینک‌های خراب نمایه‌سازی کنند.
  • تأثیرات منفی بر سئو: لینک‌های داخلی به موتورهای جستجو کمک می‌کنند تا چارچوب وب‌سایت شما را درک کنند.

لینک‌های داخلی خراب می‌توانند تأثیر منفی بر سئوی وب‌سایت شما داشته باشند. لینک‌های خروجی خراب ممکن است به گوگل سیگنال‌های منفی در مورد اقتدار وب‌سایت شما ارسال کنند.

با این حال، در حالی که این‌ها تأثیر کمی بر رتبه‌بندی‌ها یا ترافیک وب‌سایت شما خواهند داشت، بهینه‌سازی هنوز هم ارزشمند است.

دلایل لینک‌های خراب

لینک‌های داخلی خراب ممکن است به دلایل زیر در وب‌سایت شما ظاهر شوند:

  • اگر اخیراً URL یک صفحه در سایت را به‌روزرسانی کرده‌اید، تمام لینک‌های داخلی که به URL قدیمی اشاره می‌کنند دیگر کار نخواهند کرد.
  • فرض کنید یک صفحه وب با URL https://tutorialspoint.com/broken-links داشته‌اید.
  • با این حال، شما آدرس وب‌سایت را به https://tutorialspoint.com/fix-broken-links تغییر داده‌اید.

لینک‌های داخلی که به URL قدیمی اشاره می‌کنند، خراب خواهند بود، زیرا هنوز به آدرس قدیمی صفحه اشاره می‌کنند.

  • وارد کردن URL نادرست با اشتباه تایپی یا تایپ اشتباه URL صفحه و افزودن فاصله‌های اضافی در URL. همیشه کار خود را هنگام ایجاد لینک‌ها بررسی کنید تا اطمینان حاصل کنید که از URL صحیح استفاده می‌کنید.
  • یک دیوار آتش یا محدودیت جغرافیایی جلوگیری از دسترسی خارجی.
  • وب‌سایت خارجی دیگر در دسترس نیست یا غیرقابل دسترس است.
  • انواع محتوا مانند PDFها، تصاویر، ویدیوها و فایل‌های صوتی اغلب کنار گذاشته شده یا به بخش‌های دیگر وب‌سایت منتقل می‌شوند که منجر به لینک خراب می‌شود. لینک‌های وب‌سایت خود به این موارد را بررسی کنید تا اطمینان حاصل کنید که هنوز فعال هستند.
  • افزونه‌های معیوب و سایر عناصر صفحه منابع دیگری از لینک‌های خراب هستند. این‌ها ممکن است شامل افزونه‌های شبکه‌های اجتماعی خراب، فرم‌های تماس و فایل‌های HTML، جاوا اسکریپت یا CSS باشند.
  • اگر کل سایت از کار افتاده باشد، هر گونه لینکی که به آن اشاره کند خراب خواهد بود، زیرا کاربران نمی‌توانند آن را بازدید کنند. این می‌تواند منجر به کاهش قابل توجهی در ترافیک کلی شود. اگرچه این معمولاً بر لینک‌های خارجی تأثیر می‌گذارد، اما ممکن است بر لینک‌های داخلی نیز تأثیر بگذارد زیرا ارزش آن‌ها اکنون صفر خواهد بود.

چگونه لینک‌های خراب را شناسایی کنیم؟

برای تعمیر لینک‌های خراب، ابتدا باید آن‌ها را پیدا کنید. روش‌های مختلفی برای یافتن لینک‌های خراب در سایت شما وجود دارد.

کنسول جستجوی گوگل

با استفاده از گزارش پوشش، شما می‌توانید هر گونه لینک خرابی را که گوگل هنگام فهرست‌بندی وب‌سایت شما در کنسول جستجوی گوگل یافته است، بیابید. اگرچه این تجزیه و تحلیل تنها لینک‌های داخلی خراب را نشان می‌دهد، باید نگرانی اصلی شما باشد زیرا لینک‌های داخلی ممکن است از لینک‌های خارجی یا خروجی مهم‌تر باشند.

برای خطاهای زیر به بخش “مستثنی” در گزارش پوشش بروید:

  • “به دلیل درخواست‌های غیرمجاز مسدود شده است.”
  • “یافت نشد (۴۰۴).”
  • “۴۰۴ نرم.”
  • “به دلیل دسترسی ممنوع است (۴۰۳).”
  • “به دلیل سایر مشکلات ۴xx مسدود شده است.”

با کلیک بر روی هر یک از موارد بالا، فهرستی از URL‌هایی که گوگل شناسایی کرده است، ظاهر می‌شود. و زمانی که کاربر یک URL را انتخاب کرده و به “بررسی URL” می‌رود، با صفحه مهم “صفحه مرجع” روبرو می‌شوند که به شما می‌گوید لینک خراب از کجا آمده است.

استفاده از “سرخوان فریاد”

در ابتدا، هنگام استفاده از “سرخوان فریاد”، از وب‌سایت خود یک خزیدن را شروع کنید. پس از اتمام، به پنل راست پایین بروید تا “کدهای پاسخ” را بیابید. در این بخش، کاربر باید “خطای مشتری (4xx)” و “خطای سرور (5xx)” را مشاهده کند. این‌ها لینک‌های داخلی و خارجی خراب را در سایت نمایان می‌کنند.

با کلیک بر روی آن‌ها، فهرستی از لینک‌های خراب نمایش داده می‌شود. بر روی یکی از URL‌ها کلیک کنید، سپس “Inlinks” را از منو انتخاب کنید. این باید تمام سایت‌هایی که دارای لینک‌های خراب هستند را نمایش دهد.

تعمیر لینک‌های داخلی خراب

یافتن لینک‌های خراب تنها نیمی از مبارزه است؛ حالا باید آن‌ها را تعمیر کنید! این بخش زمان‌بر است.

  • لینک را اصلاح کنید – اگر URL دارای غلط تایپی است یا به صفحه اشتباه می‌رود، می‌توانید آن را تغییر دهید تا به صفحه درست اشاره کند.

در مورد لینک‌های داخلی 4xx – آن‌ها نیاز به ارزیابی دقیق قبل از انجام هر گونه اقدام دارند. زمانی که یک لینک داخلی وضعیت خطای 4xx را برمی‌گرداند، باید دلیل پشت URL خراب را بررسی کنید.

محتوای مشابه را در وب‌سایت خود پیدا کنید و صفحه خراب را به صفحه مرتبط دیگری هدایت کنید.

اگر لینک‌های داخلی 5xx دارید، باید بررسی کنید که چه چیزی باعث این مشکلات در سرور یا ارائه‌دهنده میزبانی شما شده است. آن‌ها ممکن است نشانه‌ای از مشکل عمیق‌تر باشند.

لینک‌های خراب خارجی تعمیر شده

یک لینک خارجی، لینکی است که سایت شما را به وب‌سایت دیگری هدایت می‌کند. بسیاری از مدیران وب معتقدند که لینک‌های خارجی خراب مهم نیستند زیرا بر نرخ پرش یا معیارهای صفحه آن‌ها تأثیر نمی‌گذارند. از طرف دیگر، لینک‌های خارجی خراب ممکن است به وب‌سایت شما آسیب برسانند. بسیاری از لینک‌های خارجی خراب ممکن است به گوگل سیگنال دهند که وب‌سایت نیاز به به‌روزرسانی دارد که می‌تواند به رتبه‌بندی شما آسیب بزند. تعمیر لینک‌های خارجی خراب نسبتاً ساده است. دو گزینه دارید:

  • با وب‌سایتی که به شما لینک داده است تماس بگیرید و درخواست تعمیر کنید.
  • اگر منبع URL یا وب‌سایت در دسترس نیست، آن را با منبع دیگری جایگزین کنید یا حذف کنید.

نتیجه‌گیری

شناسایی و تعمیر لینک‌های خراب در یک سایت ممکن است خسته‌کننده باشد زیرا آن‌ها ممکن است با گذشت زمان انباشته شوند. اگر کاربران با لینک‌های خراب زیادی در سایت شما مواجه شوند، به یاد داشته باشید که آن‌ها بلافاصله بر ترافیک یا رتبه‌بندی شما تأثیر نمی‌گذارند. با این حال، ضروری است که آن‌ها را تعمیر کنید. تعمیر پیوندهای شکسته در سئو (Fixing Broken Links) یکی از موارد انجام شده در سئو فنی سایت است که زیرمجموعه فعالیت های بهبود سئو در سفارش سئو سایت و سفارش طراحی سایت می شود. در سئو، اهمیتی ندارد که فرصت یا زمینه برای بهینه‌سازی چقدر کوچک یا بزرگ است. به یاد داشته باشید که هر جزئیاتی اهمیت دارد.