رد کردن پیوندها

ابزار حرفه ای سئو: Ahrefs

ابزار AHrefs که اغلب در انجمن های سئو و کنفرانس های تخصصی یافت می شود، فقط به خاطر شباهتش به تگ محبوب HTML نیست. این سرویس یکی از برترین خدمات برای بهینه سازی جامع وب سایت ها است که در زمینه دامنه ویژگی ها و عمق تجزیه و تحلیل داده ها، جزو پیشروان است.

واقعیت این است که پس از بررسی آهرفز، احساسات مختلطی داشتیم. از یک سو، این بستر واقعاً مقدار شگفت انگیزی از اطلاعات را فراهم می کند که در دستان یک تحلیلگر با تجربه، به طلا تبدیل می شود. از سوی دیگر، اکثر کاربران جدید ممکن است به دلیل پیچیدگی رابط کاربری، عدم وجود راهنماها و ساختار گزارش دهی گیج کننده، با این وظیفه مواجه شوند.

یکی دیگر از جنبه های قابل ذکر در بررسی آهرفز ۲۰۲۴، شرایط دسترسی غیرانعطاف پذیر است. توسعه دهنده فقط چند برنامه اشتراکی را بدون امکان سفارشی سازی ارائه می دهد. علاوه بر این، به طور پیش فرض، آن ها برای فقط یک کاربر طراحی شده اند و اتصال یک تیم هزینه زیادی خواهد داشت.

پس، مخاطب اصلی این سرویس چه کسانی خواهند بود؟ آیا ارزش دارد که در سال ۲۰۲۴ به آن متصل شویم؟ ما در بررسی امروز آهرفز به این سوالات پاسخ خواهیم داد.

مزایا و معایب سایت Ahrefs

آهرفز از سال ۲۰۱۱ وارد بازار شد و به سرعت به یکی از بهترین راه حل های نرم افزاری سئو تبدیل شد. این ابزار برای بسیاری از گوروهای سئو، نویسندگان محتوا و توسعه دهندگان وب، ابزاری ضروری برای گسترش حضور آنلاین است.

مزایا

  • سیستم پیشرفته جستجوی صفحات وب
  • تحقیقات دقیق کلمات کلیدی
  • تجزیه و تحلیل دامنه و SERP جامع
  • قابلیت های مدیریت کلمات کلیدی
  • فهرست پیوندهای وب درجه یک
  • ابزارهای پیشرفته فیلترینگ برای کاربران قدرتمند

معایب

  • طرح اشتراک تک کاربره (هزینه اضافه پنج کاربر ۱۰۰۰ دلار)
  • فاقد ویژگی های گزارش دهی سئو
  • عملکرد اولیه UX
  • فاقد برنامه موبایل

بر اساس اطلاعات آهرفز، فهرست پیوند های آن حدود ۳۰۰ میلیارد صفحه فهرست شده و بیش از ۱۷ تریلیون پیوند پشتی دارد که بزرگ ترین میان تمام ابزارهای سئوی محبوب دیگر است. وقتی این اطلاعات را با یک جستجوگر کلمه کلیدی عالی و ویژگی های نظارت بر رقبا ترکیب کنید، آهرفز همه چیزهایی را که برای صعود در رتبه بندی ها نیاز دارید به شما می دهد، اما با قیمتی.

با وجود اینکه آهرفز دارای مجموعه ای از ابزارهای سئو است، رابط کاربری آن متاسفانه بسیار غیرمستقیم است. انگار این ابزار به خصوص برای حرفه ای هایی طراحی شده است که راه خود را در دنیای سئو می شناسند.

با طرح های قیمت گذاری که سالانه از ۸۲ دلار در ماه شروع می شوند، آهرفز مقایسه دامنه ها، تحقیق و پیگیری کلمات کلیدی و سایر ابزارهای ضروری سئو را علاوه بر قابلیت های بررسی پیوند پشتی ارائه می دهد. در کل، این ابزار محکم و کاملی است که می تواند به شما کمک کند نتایج سئوی باکیفیت تولید کنید. خواندن بررسی های آهرفز و درک اینکه دقیقاً چه چیزی به میان می آید—عملکرد غنی یا رابط نامناسب—جالب توجه است.

قیمت گذاری و طرح ها

آهرفز چهار طرح اشتراکی با محدودیت های حساب از پیش تعیین شده ارائه می دهد. این حلال بودجه ای دقیقاً نیست، اما همچنین گران ترین گزینه نیز نیست. آهرفز در وسط قرار دارد.

اگر برای صورت حساب ماهانه انتخاب کنید، ارزان ترین طرح در آهرفز—Lite—شما را ۹۹ دلار هزینه خواهد داشت. با این طرح اشتراک، شما یک کاربر دارید، می توانید تا ۵ وب سایت را پیگیری کنید، رتبه بندی ۳۰۰ کلمه کلیدی را هر هفته نگه دارید، ۲۵ دامنه را از طریق Site Explorer بررسی کنید، اما فقط می توانید ۳ جستجوی روزانه را از طریق Keyword Explorer انجام دهید. علاوه بر این، محدودیت هایی در تعداد نتایجی که می توانید از شاخص های رتبه بندی و پیوند پشتی صادر کنید وجود دارد.

طرح اشتراک بعدی—Standard—به قیمت ماهانه ۱۷۹ دلار است و یک راه حل محکم برای کسب وکارهای کوچک تا متوسط است. در بررسی های آهرفز، این خدمت اغلب به عنوان محبوب ترین خوانده می شود زیرا پیوسته است. برای این قیمت، شما می توانید تا ۱۰ وب سایت را پیگیری کنید، رتبه بندی ۱۰۰۰ کلمه کلیدی را هر سه روز یکبار نگه دارید، ۱۰۰ دامنه را روزانه از طریق Site Explorer بررسی کنید و ۵۰ جستجوی روزانه را از طریق Keyword Explorer انجام دهید.

طرح پیشرفته، سطح سوم طرح اشتراکی را ارائه می دهد. با ۳۹۹ دلار در ماه، شما ویژگی های برتر آهرفز را دریافت می کنید و می توانید ۲۵ وب سایت را برای سه کاربر پیگیری کنید، به روزرسانی ها را برای تا ۴۰۰۰ کلمه کلیدی ردیابی شده هر روز دریافت کنید، ۲۰۰ جستجوی کلمه کلیدی روزانه انجام دهید، داده های بیشتری برای پیوندها و رتبه بندی ها دریافت کنید.

سرانجام، آهرفز طرح آژانس را دارد که به قیمت هنگفت ۹۹۹ دلار در ماه قیمت گذاری شده است. طرح آژانس به شما امکان می دهد اشارات وب را در زمان واقعی پیگیری کنید، گزارش هایی در مورد پیوندها هر ساعت ارائه دهید و همچنین محدودیت های بالاتری در حساب برای ابزارهایی مانند Keyword، Site و Content Explorer داشته باشید. اکثر شرکت ها از طرح های Standard و Advanced به اندازه کافی بهره خواهند برد. هر طرح به شما دسترسی به هر ابزار موجود در آهرفز را می دهد و علاوه بر این، شما می توانید طرح های Lite و Standard را در یک آزمایش هفت روزه با ۷ دلار امتحان کنید.

ردیاب رتبه

قابلیت های ردیابی موقعیت کلمه کلیدی در آهرفز توسط ابزار ردیاب رتبه بیان می شوند. همانطور که از نام آن پیداست، این ابزار به شما کمک می کند تا از رتبه بندی کلمات کلیدی ردیابی شده خود آگاه باشید.

علاوه بر انجام وظیفه اصلی خود، این ابزار همچنین ویژگی های SERP برای کلمات کلیدی شما را پایش می کند، نشان می دهد که چقدر ترافیک باید از هر کلمه کلیدی ردیابی شده به دست آورید، به شما اجازه می دهد تا دینامیک های رتبه بندی را ببینید و خیلی چیزهای دیگر را هم برای دسکتاپ و هم برای موبایل انجام دهید. در حین تحقیقاتمان برای بررسی آهرفز، به این نتیجه رسیدیم که این خدمت در این زمینه رقیب ندارد.

بیایید نگاهی به همه چیزهایی که در داشبورد ردیاب رتبه پس از افزودن یک وب سایت می بینید، بیندازیم. اولین چیزی که می بینید، امتیاز قابلیت مشاهده است که درصد کلیک هایی است که بر روی وب سایت شما در همه SERP هایی که کلمات کلیدی هدف شما را دارند، می افتد. دوم، موقعیت متوسط به شما می گوید که موقعیت رتبه بندی متوسط برای همه کلمات کلیدی ردیابی شده شما چیست. پس اساساً به شما حس کلی از کمپین کلمه کلیدی خود را می دهد. بعدی، ترافیک است که حجم ترافیک ارگانیک تخمینی است که هر ماه با استفاده از کلمات کلیدی ردیابی شده خود به سایت خود می رانید.

گزارش ویژگی های SERP به شما می گوید چه تعداد اسنیپت های برجسته برای کلمات کلیدی ردیابی شده شما ظاهر می شوند و چه تعداد ویژگی های SERP وب سایت شما در آن ها نمایش داده می شود. هر چه ویژگی های SERP بیشتری نمایش داده شود، نتایج کمتری در صفحه اول گوگل خواهد بود. در آخر، معیار موقعیت نشان می دهد که موقعیت های رتبه بندی کلمه کلیدی شما چگونه تغییر کرده اند. با این داده ها، می توانید درک کنید که کمپین های کلمه کلیدی شما چگونه پیش می روند.

علاوه بر ارائه معیارهای ذکر شده برای تجزیه و تحلیل، راه های مختلفی برای بهره مندی از گزارش های مختلف ردیاب رتبه وجود دارد.

گزارش کلی به شما تجزیه و تحلیل کلی از موقعیت های رتبه بندی کلمه کلیدی شما را می دهد. این کار ساده است، همانطور که در بررسی آهرفز نشان خواهیم داد.

در اینجا می توانید با کلیک بر روی زبانه های مختلف در بالای گزارش مانند قابلیت مشاهده، موقعیت متوسط، ترافیک و غیره، داده های مختلفی را روی نمودار نمایش دهید. این بسیار مفید است اگر دوست دارید داده ها را به صورت بصری دریافت کنید.

همانطور که پایین می روید، می توانید اطلاعات دقیقی در مورد هر کلمه کلیدی ردیابی شده خود دریافت کنید، از جمله پرس و جوی جستجو، موقعیت رتبه بندی، حجم جستجو، حجم ترافیک ماهانه، امتیاز دشواری کلمه کلیدی، تجزیه و تحلیل ویژگی های SERP، URL صفحه وب هدف، مکانی که کلمه کلیدی در آن ردیابی می شود، و همچنین زمان آخرین به روزرسانی موقعیت رتبه بندی.

دو معیار مهمی که قطعاً باید مراقب آن ها باشید، موقعیت و ترافیک هستند. آنها می توانند به شما بگویند که تلاش های سئوی شما موفقیت آمیز بوده اند، یعنی موقعیت های رتبه بندی شما در حال افزایش هستند، علاوه بر این، اگر افزایش در رتبه بندی ها منجر به افزایش ترافیک شود.

گزارش دیگری که مفید است، گزارش رقبا است. این گزارش به شما درک خوبی از جایگاه شما از نظر رتبه بندی ها در مقایسه با رقبای اصلی شما می دهد.

و نه، این فقط اطلاعات کلی را به شما نمی دهد، بلکه به شما نشان می دهد که چگونه هر یک از رقبای اصلی شما برای کلمات کلیدی ردیابی شده شما رتبه بندی می شوند—چیزی که در هر ابزاری پیدا نمی شود.

این عالی است برای به روزرسانی و تنظیم استراتژی کلمه کلیدی خود برای رتبه بندی بالاتر از رقبا. herausfinden، کجا واقعاً عقب هستید و چه کلمه کلیدی می توانید بیشتر روی آن تمرکز کنید در کمپین های خود.

اکنون اگر می خواهید فقط به تمام معیارهای موجود آهرفز برای کلمات کلیدی ردیابی شده خود نگاه کنید، گزارش معیارها را بررسی کنید.

در اینجا شما داده های بیشتری در مورد کلمه کلیدی دارید مانند امتیاز دشواری کلمه کلیدی، هزینه به ازای کلیک، حجم جستجو، تعداد تخمینی کلیک هایی که در SERP ها دریافت خواهد کرد، کلیک به نسبت جستجو (نشان می دهد تخمینی از تعداد نتایجی که یک کاربر متوسط کلیک می کند)، نرخ بازگشت (نشان می دهد که چقدر اغلب یک کاربر همان جستجو را در طول یک ماه انجام می دهد)، ویژگی های SERP و موضوع والد (نشان می دهد اگر می توانید برای کلمه کلیدی هدف خود رتبه بندی کنید و در عین حال یک کلمه کلیدی دیگر که شبیه است اما حجم جستجوی بالاتری دارد را هدف قرار دهید).

و در نهایت، آهرفز گزارش Grossing را دارد که به شما داده ها در مورد دینامیک های رتبه بندی کلمات کلیدی ردیابی شده شما را می دهد. شما می توانید ببینید که رتبه بندی ها در روز گذشته، هفته، ماه، ۹۰ روز یا تمام زمان ها چگونه تغییر کرده اند.

در مجموع، آهرفز در ردیابی کلمات کلیدی بسیار مؤثر است و به طور کلی یک ابزار محکم است. اما اگر به دنبال یک ابزار است که در ردیابی کلمات کلیدی عالی باشد، ما توصیه می کنیم که Semrush و SE Ranking را امتحان کنید.

بررسی سایت آهرفز

اگر تازه کار هستید و نیاز دارید بدانید که باید از کدام مسیر شروع کنید یا اگر چندین سایت را برای یک آژانس مدیریت می کنید، ابزار بررسی سایت آهرفز می تواند سایت شما را به صورت زمان واقعی برای یافتن خطاهای فنی و پیشنهاد راه هایی برای رفع آنها بررسی کند. با استفاده از این ابزار، می توانید به سرعت لینک های شکسته، تغییر مسیرها، خطاهای ۴۰۴ را شناسایی کنید و جزئیاتی درباره سرعت بارگذاری صفحه و تگ های اجتماعی دریافت کنید. بهترین بخش این است که می توانید فیلترها را برای متمرکز کردن بر روی مشکلات خاص استفاده کنید و روی راه حل آنها تمرکز کنید.

پس فقط یک نام دامنه را اضافه کنید، چه مال شما باشد و چه رقیبتان، و بررسی شروع می شود. با این حال، چندین کار وجود دارد که می توانید برای سفارشی کردن بررسی به شیوه ای که می خواهید انجام دهید. آنها باید در بررسی درباره آهرفز به طور دقیق تری آشکار شوند.

ابتدا با استفاده از هر روش ارائه شده، مالکیت دامنه خود را تأیید کنید. انجام این کار به آهرفز کمک می کند تا سایت شما را سریع تر بررسی کند.

علاوه بر این، ما می خواهیم تأکید کنیم که اگر دامنه خود را تأیید نکنید، سرعت بررسی به یک درخواست در ثانیه محدود می شود. اگر نمی توانید دامنه های رقیب را تأیید کنید، حداقل کاری که می توانید انجام دهید این است که دامنه خودتان را تأیید کنید.

تنظیمات پیش فرض بررسی سایت کاملاً خوب است، با این حال، می توانید تنظیمات را برای بهترین نتایج تغییر دهید، مانند فعال کردن اجرای جاوا اسکریپت، تنظیم حداکثر تعداد صفحات داخلی و غیره.

اکنون، بسته به اندازه سایت مورد بررسی و تنظیمات شما، ممکن است مدتی طول بکشد تا بررسی تکمیل شود، اما وقتی تمام شد، شما یک دید کلی از سلامت سئوی داخلی و خارجی سایت خود را مشاهده خواهید کرد.

نگاهی دقیق به نتایج بیندازید و بفهمید که بیشتر در کجا با مشکل مواجه هستید. ابتدا بخش سئوی فنی را که می خواهید از آن مراقبت کنید انتخاب کنید و سپس از آنجا ادامه دهید. گاهی اوقات گزارش عملکرد ممکن است داده هایی را تولید کند که کمی نادرست باشند، با این حال، تعداد عوامل دخیل در اینجا می تواند بر نمره نهایی تأثیر بگذارد.

ما می توانیم نتیجه جالبی از بررسی آهرفز بکشیم. اگر شما یک عملکرد دهنده سئو با تجربه تر هستید، ما به شدت توصیه می کنیم که ابزارهای اکتشاف پیوند صفحه و ساختار را زیر بررسی سایت بررسی کنید. در آنجا، شما می توانید با تنظیمات مختلف آزمایش کنید تا داده ها و توصیه های عملی به دست آورید.

برای استفاده حداکثری از آن، زمان بگذارید تا ابزار بررسی سایت را به محض دسترسی اولیه به آهرفز تنظیم کنید. در غیر این صورت، ممکن است نتایج دقیقی به دست نیاورید و بهبود سلامت سئوی سایت خود را دشوارتر کنید.

علاوه بر این، آهرفز ویژگی مفید و منظمی تحت عنوان ویژگی کارها در زیر بررسی سایت دارد. فقط یک مسئله را که می خواهید روی آن تمرکز کنید انتخاب کنید و آن را به عنوان یک وظیفه علامت گذاری کنید. این کار باعث می شود که هیچ چیزی را از دست ندهید و بتوانید به تدریج سایت خود را بهبود بخشید.

در نهایت، اگر به درستی استفاده شود، ابزار بررسی سایت آهرفز می تواند به شما کمک زیادی کند. رابط کاربری نسبتاً شهودی است و استفاده از آن برای کاربران جدید و با تجربه آسان است. اگر به دنبال سئوی فنی هستید، آهرفز ابزار عالی ای برای داشتن است.

تحقیق رقبا با آهرفز

اگر تصمیم گرفته اید که آهرفز را به عنوان ابزار سئوی اصلی خود انتخاب کنید، بخش زیادی از وقت خود را در ابزار Site explorer سپری خواهید کرد. این ابزار جامع ترین ابزار موجود در پلتفرم است که داده های عمیقی در مورد پیوندهای پشتی هر وب سایت—که در بخش بعدی روی آن تمرکز خواهیم کرد—علاوه بر بینش های مربوط به کمپین های جستجوی ارگانیک و پرداخت شده را ارائه می دهد. بیایید نگاهی به تمام ویژگی هایی که Site explorer آهرفز ارائه می دهد، بیندازیم.

داشبورد اصلی یا صفحه مرور به شما نمای کلی از هر وب سایت را می دهد. در اینجا، نسخه آهرفز از معیار اقتدار دامنه، تعداد کل پیوندهای پشتی و دامنه های ارجاع دهنده، ارزش ترافیک و بسیاری از داده های دیگر را مشاهده خواهید کرد.

با این نمای کلی، می توانید در مدت زمان کوتاهی درک کنید که رقیب شما چه کاری انجام می دهد. به عنوان مثال، در بررسی آهرفز ۲۰۲۴، فقط نگاهی بیندازید تا ببینید آیا رقیب اخیراً پیوندهای پشتی و ترافیک بیشتری از جستجوی ارگانیک به دست آورده است. اگر متوجه شوید که اعداد پیوند و ترافیک رقیب زیاد رشد نکرده اند، این می تواند نشانه ای باشد که آنها کار خوبی در ترویج سایت خود انجام نمی دهند.

همانطور که صفحه را پایین می برید، داده های زیادی شامل سرعت رشد لینک در دامنه های ریشه ای و صفحات منحصر به فرد، رتبه بندی URL و دامنه، ترافیک ارگانیک تخمینی و رشد آن، محتوای محبوب ترین با توجه به اشتراک ها و پیوندها، آگهی های محبوب ترین که در Google اجرا می شوند، ابر متن لنگر و بسیاری دیگر را دریافت خواهید کرد.

به طور معمول، فقط به این صفحه نگاه می کنید تا حس کلی از آنچه رقبای شما در سئو انجام می دهند، به دست آورید. بنابراین، اگر نیاز به دریافت ایده خوبی از آنچه در حال اتفاق است به سرعت دارید—آهرفز راه حل شما است. برای داده های خاص تر باید بخش های دیگر را کاوش کنید.

در ادامه، بخش صفحات برتر ابزار را داریم. در اینجا می توانید ببینید کدام صفحات بیشترین ترافیک را از جستجوی ارگانیک دریافت می کنند. خوش آمدید تا تمام کلمات کلیدی را که هر صفحه در بین ۱۰۰ نتیجه برتر جستجوی ارگانیک Google رتبه بندی می کند، تجزیه و تحلیل کنید، به همراه تعداد کل دامنه های ریشه ای لینک دهنده به همراه پرس و جوی جستجوی برتر و موقعیت رتبه بندی موتور جستجوی آن.

بررسی های آهرفز اغلب بر ویژگی صفحات برتر تأکید می کنند که به شما اجازه می دهد بدانید کدام قطعات محتوا عالی در جذب ترافیک عمل می کنند. این به شما امکان می دهد بیاموزید که آیا نوع خاصی از محتوا که شما استفاده نمی کنید، مانند جادو برای رقبای شما کار می کند. این در نهایت به شما امکان می دهد که آن نوع محتوا را ایجاد کنید.

برای دریافت داده ها در مورد ترافیک ارگانیک و پرداختی، زبانه های جستجوی ارگانیک و جستجوی پرداختی ابزار را کاوش کنید. علاوه بر داده های ارگانیک، فهرستی از کلمات کلیدی که رقبا برای آنها آگهی ها اجرا می کنند به همراه صفحات محبوب ترین آنها و پیش نمایش آگهی های خود را دریافت کنید.

با این داده ها، می توانید کمپین های تبلیغاتی رقبای خود را مهندسی معکوس کنید و دارایی عظیمی را در بهینه سازی خود صرفه جویی کنید. این قطعاً یک مزیت بزرگ است. ابزار حرفه ای سئو: Ahrefs یکی از ابزارهای سئو در سئو فنی سایت است که زیرمجموعه ابزارهای بهبود سئو در سفارش سئو سایت و سفارش طراحی سایت می شود.