رد کردن پیوندها

یادگیری اصل EAT برای سئو (Learning the EAT Principle)

مخفف E-A-T به معنای “تخصص (Expertise)، اقتدار (Authority) و اعتماد (Trustworthiness)” است. این مفهوم از دستورالعمل‌های کیفیت جستجوی 168 صفحه‌ای گوگل سرچشمه می‌گیرد که بازبینان حرفه‌ای کیفیت برای ارزیابی استاندارد نتایج جستجویی که توسط گوگل نمایش داده می‌شود از آن استفاده می‌کنند. برای کمک به توسعه‌دهندگان جهت درک عواملی که گوگل هنگام رتبه‌بندی یک وبسایت در نظر می‌گیرد، گوگل این راهنمای آنلاین را در سال 2013 به‌طور عمومی منتشر کرد.

E-A-T از دیدگاه گوگل

E-E-A-T و YMYL

مخفف “E-E-A-T” به معنای “تجربه (Experience)، تخصص (Expertise)، اقتدار (Authoritativeness) و اعتماد (Trustworthiness)” است. تا قبل از به‌روزرسانی گوگل در دسامبر 2022، تنها E-A-T بود و مفهومی به نام “تجربه” وجود نداشت.

مخفف “YMYL” به معنای “پول یا زندگی شما (Your Money or Your Life)” است. اگر قصد دارید رتبه موتور جستجوی خود را بهبود بخشید، باید این دو مفهوم را به‌خوبی درک کنید.

آیا E-A-T مهم است؟

هرچند برخی جستجوها بیش از دیگران به این مفهوم نیاز دارند، اما E-A-T برای همه جستجوها اهمیت دارد.

مثال 1: اگر تنها به دنبال تصاویر خودروهای جالب هستید، E-A-T ممکن است چندان اهمیت نداشته باشد. اگر به خودرویی برخورد کنید که به نظرتان جذاب نیست، مشکلی وجود ندارد زیرا این موضوع سلیقه‌ای است.

مثال 2: اما اگر به دنبال تعیین میزان صحیح مصرف پاراستامول در دوران بارداری هستید، E-A-T به‌وضوح اهمیت پیدا می‌کند. اگر اطلاعات ارائه شده توسط نویسنده‌ای ناآشنا و در وبسایتی غیرقابل اعتماد منتشر شده باشد، احتمال زیادی وجود دارد که هرگونه اطلاعاتی که گوگل در این زمینه ارائه می‌کند، نادرست یا گمراه‌کننده باشد.

چگونه رتبه‌بندی E-A-T تعیین می‌شود؟

مفاهیم تخصص، اقتدار و اعتماد مشابه‌اند، اما یکسان نیستند. بنابراین، هر بخش به‌طور جداگانه بر اساس دستورالعمل‌های خاص خود ارزیابی می‌شود.

ارزش‌گذاری به صورت فردی

تخصص داشتن شناخت تخصصی در یک صنعت، نشان‌دهنده درک پیشرفته یا تخصص در آن حوزه است. این مورد بیشترین قضاوت را در سطح محتوای ارائه شده دارد، نه در سطح وبسایت یا سازمان. گوگل به دنبال داده‌های کارشناسی متخصصان حوزه مورد بحث است تا دقیق‌ترین داده‌ها را ارائه دهد.

این موضوع به آموزش رسمی، مدارک و تجربه تولیدکننده محتوا مربوط می‌شود. برای موضوعات غیر YMYL، نشان‌دادن دانش عملی و تجربه دنیای واقعی نیز ضروری است.

اقتدار اعتبار در اقتدار بسیار مهم است، به‌ویژه در بین سایر متخصصان و تأثیرگذاران کلیدی در آن حوزه. به‌طور خلاصه، فرد یا سازمانی دارای اقتدار است که دیگران او را به‌عنوان قابل‌اعتمادترین منبع اطلاعات در یک موضوع خاص ببینند.

بازبینان سعی می‌کنند جزئیاتی در مورد اعتبار فرد یا سازمان در فضای آنلاین بیابند تا اقتدار او را تعیین کنند.

اعتماد در بحث اعتماد، به صحت، مسئولیت‌پذیری و قابلیت اطمینان وبسایت و محتوای آن توجه می‌شود. بازبینان هنگام ارزیابی اعتماد، عوامل مختلفی مانند اینکه آیا وبسایت نویسنده محتوای خود را معرفی می‌کند یا خیر، مورد بررسی قرار می‌دهند. این امر برای جستجوهای غیر YMYL نیز صدق می‌کند، اما برای جستجوهای YMYL اهمیت بیشتری دارد.

به‌هرحال، به خاطر داشته باشید که اعتماد نیز مانند اقتدار یک مفهوم بین فردی است. در همه موارد، اعتماد به افراد یا وبسایت‌ها امکان‌پذیر نیست.

آیا امتیاز E-A-T برای وبسایت‌ها وجود دارد؟

اگر با نحوه رتبه‌بندی E-A-T توسط گوگل و عملکرد بازبینان کیفیت آشنا باشید، پاسخ این سوال قطعا “نه” است. گوگل امتیاز E-A-T برای وبسایت شما ارائه نمی‌دهد. با این حال، هنوز راه‌هایی برای افزایش تصور بازبینان نسبت به تخصص، اقتدار و قابلیت اطمینان شما وجود دارد.

آیا E-A-T بر رتبه‌بندی تاثیر دارد؟

هر چیزی که به عنوان “معیار رتبه‌بندی” در نظر گرفته می‌شود، باید چیزی ملموس باشد که یک الگوریتم بتواند آن را درک و ارزیابی کند. شاید تعداد لینک‌هایی که به یک وبسایت داده می‌شود، مشهودترین مثال این موضوع باشد.

برای اینکه تعداد لینک‌هایی را که صفحات به طور معمول از سایر وبسایت‌ها دریافت می‌کنند بدانید، گوگل کل اینترنت را اسکن می‌کند. ساختن یک برنامه کامپیوتری که وبسایت‌هایی با بیشترین تعداد و کیفیت بک‌لینک‌ها را لیست کند، ساده است.

هرچند تخصص، اقتدار و اعتماد ویژگی‌های مطلوب محتوا هستند، اما همگی از مفاهیمی به ذات انسانی ناشی می‌شوند، که این مسئله را به چالش می‌کشد. کامپیوتر عمدتاً داده‌ها را به صورت بیت و بایت تفسیر می‌کند. بنابراین نمی‌توانید به آن بگویید که وبسایت‌هایی که E-A-T دارند را در رتبه‌بندی بالاتری قرار دهد.

راه‌های بهبود و استقرار E-A-T

به‌روز کردن منظم محتوا

همیشه به‌روز کردن و وارد کردن اطلاعات جدید و آخرین داده‌ها را در محتوای خود به یاد داشته باشید. فرکانس به‌روزرسانی خود را با نوع وبسایتی که مدیریت می‌کنید تطبیق دهید.

تایید اطلاعات وبسایت برای جلوگیری از انتشار اطلاعات نادرست و اطمینان از دقت آنها

پیشنهاد ما این است که اطلاعات محتوای خود را پیش از انتشار، از منابع معتبر مانند ویکی‌پدیا و ویکی‌دیتا تأیید کنید. همچنین باید اطمینان حاصل کنید که منابع مورد استناد شما قابل‌اعتماد هستند.

توسعه ارتباطات بیشتر

اطمینان حاصل کنید که توسعه لینک‌های با کیفیت بالا را بیش از ایجاد ارتباطات بی‌کیفیت در اولویت قرار می‌دهید، زیرا گوگل در شناسایی لینک‌ها و ارتباطات معتبر و موثر در رتبه‌بندی بسیار قوی عمل می‌کند.

استخدام متخصصان

هر صنعتی تعداد زیادی متخصص دارد. اگر توان مالی برای استخدام نیرو را ندارید، می‌توانید همیشه یک متخصص را مصاحبه کنید یا از او بخواهید که یک مقاله مهمان در وبسایت شما بنویسد.

اگر قصد پوشش موضوعات YMYL را دارید، این الزامی است. با این حال، برای موضوعات غیر YMYL، استخدام فردی با تخصص حرفه‌ای ضروری نیست. با این حال، می‌توانید افرادی را استخدام کنید که سابقه موفقیت ثابتی دارند یا به خاطر تولید محتوای عالی به رسمیت شناخته شده‌اند.

کسب بازخورد بیشتر

به‌طور آنلاین به‌دست آوردن بازخوردهای مثبت بیشتر در تمامی وبسایت‌های مرتبط اهمیت دهید، یعنی وبسایت‌هایی که مشتریان در حوزه شما به آنها مراجعه کرده و به آنها اعتماد می‌کنند.

افزایش ذکرها و استنادها

ذکرها و استنادهای بیشتر به معنای داده‌های دقیق‌تر و قابل‌اعتمادتر است. با ذکرهای بیشتر می‌توانید اعتبار بیشتری کسب کرده و رتبه‌بندی و اعتماد بالاتری داشته باشید.

ایجاد یک صفحه در ویکی‌پدیا

گرفتن یک صفحه ویکی‌پدیا دشوار است. بسیار دشوار. اگر به عنوان یک متخصص در زمینه خود به‌طور گسترده‌ای شناخته شده باشید، گرفتن یک صفحه ویکی‌پدیا نسبتاً آسان است که این نیاز به پوشش گسترده در نشریات معتبر و قابل‌اعتماد دارد. اگر قبلاً یک مشتری بزرگ داشته باشید، می‌توانید یکی داشته باشید.

ارائه اطلاعات تماس

بدون اطلاعات تماس و پشتیبانی مشتری کافی، مصرف‌کنندگان ممکن است سازمان‌ها را غیرقابل اعتماد ببینند.

نمایش مدارک هویت و اعتبار

شفاف و معتبر باشید. گواهینامه‌ها و مدارک هویت کسب‌وکار خود را از طریق صفحه “درباره ما” در وبسایت به مصرف‌کنندگان نشان دهید. این موارد نشانه‌ای از اعتبار و تخصص هستند.

نتیجه‌گیری

هنگامی که در مورد مسائل YMYL منتشر می‌کنید، E-A-T برای سئو اهمیت بسیاری دارد و حوزه‌ای است که باید سعی کنید آن را بهبود بخشید. باید گام به گام این کار را انجام دهید. قابل‌اعتماد باشید. از متخصصان استفاده کنید. به مشتریان خود توجه زیادی کنید و دیدگاه آنها را در نظر بگیرید. یادگیری اصل EAT برای سئو (Learning the EAT Principle) یکی از موارد انجام شده در نظارت بر سئو سایت است که زیرمجموعه فعالیت های بهبود سئو در سفارش سئو سایت و سفارش طراحی سایت می شود. اقدامات عملی و مقتدرانه کسب‌وکار انجام دهید. داده‌های ارزشمند و مناسب ارائه دهید. از نشان دادن دانش و اصول خود به گوگل دریغ نکنید. هرچند ممکن است به کمی کار و برنامه‌ریزی نیاز داشته باشد، اما بسیار ساده است.