رد کردن پیوندها

بازرسی مداوم سایت برای سئو (Continuous Site Audit)

وب‌سایت یکی از مهم‌ترین ابزارهای بازاریابی آنلاین شما است و نیاز به بررسی و به‌روزرسانی مداوم دارد. گزارش‌های ممیزی سایت برای ارائه یک بررسی کامل از وب‌سایت شما ضروری هستند. ممیزی سایت می‌تواند به شما در شناسایی بخش‌هایی کمک کند که نیاز به توجه دارند تا اطمینان حاصل شود سایت همیشه به بهترین شکل اجرا می‌شود.

ممیزی سایت: چیست؟

ممیزی سایت یک بازبینی جامع از نحوه عملکرد صفحات سایت شما ارائه می‌دهد. این فرآیند، بینشی در مورد سطح بهینه‌سازی سایت و ظرفیت آن برای دستیابی به اهداف ترافیکی از نظر محتوا و کارایی فنی ارائه می‌دهد.

انواع مختلف ممیزی سایت

در حالی که یک ممیزی کامل از وب‌سایت نمایی جامع از کارایی سایت شما ارائه می‌دهد، می‌توانید بر انواع مختلف ممیزی‌ها که بر مناطق خاصی از سایت شما تمرکز دارند، تمرکز کنید. این‌ها شامل موارد زیر هستند:

ممیزی سئوی وب‌سایت

یک ممیزی سئوی وب‌سایت همه جنبه‌هایی را که ممکن است بر عملکرد وب‌سایت در نتایج موتورهای جستجو تأثیر بگذارد، بررسی می‌کند. این موارد شامل لینک‌ها، استفاده از کلمات کلیدی، محتوا، متادیتا، زمان بارگذاری صفحات، تجربه کاربری و بهینه‌سازی چندرسانه‌ای می‌شود.

ممیزی لینک‌های سئو

این نوع ممیزی، لینک‌های به وب‌سایت شما را بررسی می‌کند تا نقص‌های موجود در پروفایل بک‌لینک‌ها را شناسایی کند. ممیزی لینک‌ها، منبع URL، دامنه و متن انکر را بررسی می‌کند تا تعیین کند آیا ارزش و قدرت (معروف به “آب لینک”) به وب‌سایت شما منتقل می‌شود یا خیر. این امر تعیین می‌کند که آیا یک لینک به دیده شدن سایت در SERP‌ها کمک می‌کند یا

تکنیک‌های متفرقه سئو: چه هستند؟

وب‌سایت یکی از مهم‌ترین ابزارهای جعبه‌ابزار بازاریابی آنلاین شما است که نیاز به بهینه‌سازی منظم دارد. گزارش‌های ممیزی سایت برای ارائه یک بررسی کامل از وب‌سایت ضروری هستند. یک ممیزی وب‌سایت می‌تواند به شما در شناسایی بخش‌هایی که نیاز به توجه دارند کمک کند تا اطمینان حاصل شود سایت شما به صورت مداوم در بهترین حالت اجرا می‌شود.

ممیزی سایت چیست؟

یک ممیزی سایت بازبینی جامعی از نحوه عملکرد صفحات سایت شما ارائه می‌دهد. فرآیند ممیزی سایت از محتوا تا کارایی فنی، بینشی در مورد سطح بهینه‌سازی و توانایی سایت شما برای رسیدن به اهداف ترافیکی ارائه می‌دهد.

انواع مختلف ممیزی سایت

در حالی که یک ممیزی جامع از وب‌سایت نمایی کلی از عملکرد سایت شما ارائه می‌دهد، می‌توانید بر انواع مختلف ممیزی که بر مناطق خاصی از سایت شما تمرکز دارند، تمرکز کنید. این موارد شامل موارد زیر هستند:

ممیزی سئوی وب‌سایت

یک ممیزی سئوی وب‌سایت همه جنبه‌هایی را که ممکن است بر عملکرد وب‌سایت در صفحات نتایج موتورهای جستجو تأثیر بگذارد، بررسی می‌کند. این موارد شامل لینک‌ها، استفاده از کلمات کلیدی، محتوا، متادیتا، زمان بارگذاری صفحات، تجربه کاربری و بهینه‌سازی چندرسانه‌ای می‌شود.

ممیزی لینک‌های سئو

این نوع ممیزی لینک‌های به وب‌سایت شما را بررسی می‌کند تا نقص‌های موجود در پروفایل بک‌لینک‌ها را شناسایی کند. ممیزی لینک‌ها منبع URL، دامنه و متن انکر را بررسی می‌کند تا تعیین کند آیا ارزش و اعتبار (که به آن “آب لینک” گفته می‌شود) به وب‌سایت شما منتقل می‌شود یا خیر. این امر مشخص می‌کند که آیا یک لینک به بهبود یا کاهش دید سایت در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) کمک می‌کند.

ممیزی بهینه‌سازی تبدیل سرنخ

این ممیزی مشکلات تبدیل در وب‌سایت را بررسی می‌کند. چگونگی و مکان رسیدن ترافیک به وب‌سایت شما را بررسی کرده و محتوای وب‌سایت را بازبینی می‌کند. همچنین اطمینان حاصل می‌کند که اطلاعات مرتبط، آموزنده و به‌روز هستند.

ممیزی طراحی سایت

این ممیزی بر نحوه درک و تعامل افراد با طراحی وب‌سایت تمرکز دارد و به جذابیت بصری و تجربه کاربری تأکید می‌کند.

ممیزی شبکه‌های اجتماعی

اگر حضور آنلاین شما بازدیدکنندگان بیشتری به وب‌سایت نمی‌آورد، باید یک ممیزی شبکه‌های اجتماعی انجام دهید. در نهایت، شما می‌توانید برنامه‌های شبکه اجتماعی خود را تنظیم کنید تا بیشتر مورد پسند مخاطبان قرار گیرد و به این ترتیب بازدیدکنندگان را به طور مؤثرتری به سایت جذب کنید.

ممیزی وب‌سایت رقابتی

این ممیزی وب‌سایت و استراتژی آنلاین رقبای شما را بررسی می‌کند تا فرصت‌هایی که برند شما از دست داده است را شناسایی کند. این امر تشخیص می‌دهد که چه چیزی برای سایر سازمان‌ها در صنعت شما کار می‌کند و این تکنیک‌ها را در برنامه خود به کار می‌برد.

مزایای ممیزی وب‌سایت چیست؟

در ادامه برخی از مزایای افزودن یک ممیزی وب‌سایت به لیست اولویت‌های شما ذکر شده است:

ممیزی مداوم

عملکرد سایت شما را تجزیه و تحلیل کرده و آن را بهینه می‌کند تا اطمینان حاصل شود که معماری فنی، زیرساخت و تجربه بازدیدکننده در حد استاندارد باقی می‌ماند. وب‌مسترها می‌توانند صفحات فرود و CTAهایی که قابلیت بهینه‌سازی برای افزایش تعداد سرنخ‌ها و تبدیل‌ها دارند را ارزیابی کرده و همچنین فرصت‌های سئو را در محتوای وب‌سایت شما پیدا کنند.

مقایسه با رقبا

با انجام یک ممیزی وب‌سایت، می‌توانید وب‌سایت خود را در مقایسه با رقبا ارزیابی کنید. می‌توانید میزان رتبه‌بندی خود در مقایسه با رقبا برای کلمات کلیدی را بررسی کرده و به جریان‌های درآمد جدید احتمالی پی ببرید. در نهایت، این به شما در توسعه رویکردها و برنامه‌های جدید برای وب‌سایتتان کمک می‌کند.

شناسایی مشکلات

یک ممیزی وب‌سایت مشکلاتی که به سئو و تبدیل‌ها آسیب می‌زنند، مانند پیوندهای خراب، محتوای پنهان و زمان‌های طولانی بارگذاری صفحه را شناسایی می‌کند. تشخیص این مشکلات به شما کمک می‌کند تا مشکلاتی که ممکن است ترافیک شما را کاهش دهند، برطرف کنید.

مراحل لازم برای انجام یک ممیزی وب‌سایت چیست؟

1. از ابزار ممیزی سایت استفاده کنید

ابزار ممیزی وب‌سایت را پیدا کنید که به تجزیه و تحلیل نحوه عملکرد وب‌سایت کمک می‌کند. با استفاده از ابزارهای ممیزی سایت، می‌توانید مشاوره دقیق کسب کرده و عملکرد صفحه خود را ارزیابی کنید.

2. به دنبال مشکلات فنی بگردید

این موارد شامل عملکرد، سئو، تحرک‌پذیری و امنیت است و می‌تواند تأثیر منفی بر تجربه آنلاین مشتری داشته باشد. اگر بازدیدکنندگان مدت زیادی در سایت شما نمی‌مانند، یک ممیزی وب‌سایت روش عالی برای شناسایی علت است.

3. مشکلات سئو را بررسی کنید

روی مشکلات سئو تمرکز کنید تا رتبه‌بندی موتور جستجوی خود را افزایش دهید. این موارد شامل بازبینی توضیحات متا، متن جایگزین تصاویر و سایر موارد می‌شود.

4. طراحی و تجربه کاربری را بررسی کنید

این نوع بررسی به شما اطلاع می‌دهد که کدام قسمت‌های طراحی شما بیشترین علاقه را جلب می‌کند، چه چیزی خوانده می‌شود و طرح کلی و رابط کاربری شما چگونه بر بازدیدکنندگان تأثیر می‌گذارد.

5. محتوای سایت را بررسی کنید

به شما در ارزیابی محتوای وب‌سایت مانند وبلاگ‌ها و صفحات وب‌سایت کمک می‌کند.

6. چک‌لیست ممیزی ایجاد کنید

با یک چک‌لیست ممیزی وب‌سایت جامع، می‌توانید خودتان تغییرات را آغاز کنید یا به سرعت اطلاعات را به تیم‌های مربوطه منتقل کنید.

وظایف موجود در چک‌لیست ممیزی مداوم سایت چیست؟

بهینه‌سازی سرعت صفحه

عملکرد سایت زمانی آسیب می‌بیند که فایل‌های تصویری یا کدها بیش از حد بزرگ باشند. نرخ‌های تبدیل به دلیل زمان‌های طولانی بارگذاری صفحه کاهش می‌یابند.

طبق نظرسنجی از مخاطبان، حدود 47% از خوانندگان بیش از دو ثانیه منتظر بارگذاری محتوای یک سایت نمی‌مانند. همچنین 40% از بازدیدکنندگان یک وب‌سایت که بیش از سه ثانیه یا بیشتر طول می‌کشد بارگذاری شود را ترک می‌کنند. حدود 79% از بینندگان از وب‌سایتی که سرعت بارگذاری آزاردهنده‌ای دارد، محو می‌شوند. راه‌های مختلفی برای کاهش سرعت صفحه وجود دارد.

مشکلات ایندکس را برطرف کنید

وب‌سایت‌هایی را شناسایی کنید که گوگل هنوز ایندکس نکرده است.

بخش “Index” در گزارش Google Search Console به دلایل مختلف قادر به ایندکس درست یک وب‌سایت خاص نیست.

پنل جستجوی گوگل را برای مشکلات خزیدن بررسی کرده و آن‌ها را در اسرع وقت حل کنید. باید نقشه‌های XML سایت را در وب‌سایت‌های خود بگنجانید.

حتی اگر سایت عاری از خطا به نظر می‌رسد، باید همیشه دوباره کار را بررسی کرد. Screaming Frog یک ابزار سئو رایگان است که از همان فرآیند گوگل برای ارزیابی یک وب‌سایت استفاده می‌کند. علاوه بر این، در صورتی که هر وب‌سایت خاصی محدود شده باشد، به شما اطلاع داده می‌شود. هر وب‌سایتی که ادعا می‌کند مسدود شده را بررسی کنید.

نظارت بر ترافیک وب‌سایت

وب‌مسترها بدون دلیل با افت‌های شدید ترافیک سایت روبرو می‌شوند. محتمل‌ترین پاسخ، به‌روزرسانی الگوریتم جدید گوگل است. استفاده از معیارهای تحلیلی رایج برای نظارت بر بازدیدکنندگان سایت و دانستن روندهای جاری می‌تواند به شما کمک کند از افت‌های رتبه‌بندی و کاهش درآمد در آینده جلوگیری کنید.

اگر ترافیک وب‌سایت شما راکد یا در حال کاهش است، آرام باشید. وقتی ممیزی سئو را کامل کنید، اوضاع برای شما بهبود خواهد یافت.

چک‌لیست ممیزی سئوی درون صفحه‌ای

موارد شامل بهینه‌سازی کلمات کلیدی، تگ‌های عنوان، عناصر HTML، متادسکریپشن و غیره می‌شوند.

  • تگ عنوان: تگ عنوان باید با کلمات کلیدی هدف شما شروع شود.
  • کلمات کلیدی در 100 کلمه ابتدایی: در پاراگراف 100 کلمه اول، از کلمات کلیدی متمرکز استفاده کنید.
  • لینک‌های خارجی: به منابع معتبر و مرتبط لینک‌های خارجی بدهید.
  • لینک‌های داخلی: به سایر محتوای مرتبط، لینک‌های داخلی بدهید.
  • بررسی مداوم رتبه کلمات کلیدی: موقعیت کلمات کلیدی خود را به طور منظم بررسی کنید تا بهتر بتوانید کمپین ممیزی سئو خود را برنامه‌ریزی کنید.

این کار به شما امکان می‌دهد ببینید کدام عبارات جستجو بیشترین ترافیک را ایجاد می‌کنند و به شما این امکان را می‌دهد از آن‌ها در محتوای خود استفاده کنید.

همچنین، کلمات کلیدی محبوب مرتبط با حوزه شما نمایش داده می‌شوند. به‌روزرسانی مداوم با روندهای فعلی می‌تواند به شما کمک کند بهترین محتوا را منتشر کنید.

  • پیوندهای خراب: پیوندهای خراب می‌توانند رتبه‌بندی را با هشدار به موتورهای جستجو که سایت شما قدیمی است، کاهش دهند. پیوند خراب بسیار ساده برای تعمیر است.

استفاده از “خطاهای خزیدن” در ابزارهای گوگل وب‌مستر یا ابزار سئوی Ahrefs می‌تواند به شما کمک کند لینک‌های داخلی و خارجی را بیابید. وقتی لینک خراب را پیدا کردید، به وب‌مستر اطلاع دهید و درخواست کنید لینک کارآمدی در وب‌سایت شما قرار دهد.

  • نظارت بر بک‌لینک‌ها: موتورهای جستجو بک‌لینک‌ها را به عنوان نشانه‌ای از اعتبار و کیفیت یک سایت در نظر می‌گیرند. اطمینان حاصل کنید که به منابع قدرتمند، مرتبط و معتبر لینک می‌دهید.
  • حذف یا تعمیر محتوای کند: هر محتوایی که سرعت وب‌سایت شما را کاهش می‌دهد، حذف یا تعمیر کنید. برای اطمینان از این که گوگل فقط صفحات با بیشترین ارزش را می‌خواند و رتبه‌بندی می‌کند، به حذف محتوای با کیفیت پایین از سایت فکر کنید.
  • شناسایی شکاف‌های محتوا: به دنبال شکاف‌های محتوا بگردید و سایت‌های رقبا را برای بهبود رتبه‌بندی موتور جستجو تجزیه و تحلیل کنید.

تکنیک‌های متفرقه سئو: چه هستند؟

وب‌سایت یکی از مهم‌ترین ابزارهای جعبه‌ابزار بازاریابی آنلاین شما است که نیاز به بهینه‌سازی منظم دارد. گزارش‌های ممیزی سایت برای ارائه یک بررسی کامل از وب‌سایت ضروری هستند. یک ممیزی وب‌سایت می‌تواند به شما در شناسایی بخش‌هایی که نیاز به توجه دارند کمک کند تا اطمینان حاصل شود سایت شما به صورت مداوم در بهترین حالت اجرا می‌شود.

ممیزی سایت چیست؟

یک ممیزی سایت بازبینی جامعی از نحوه عملکرد صفحات سایت شما ارائه می‌دهد. فرآیند ممیزی سایت از محتوا تا کارایی فنی، بینشی در مورد سطح بهینه‌سازی و توانایی سایت شما برای رسیدن به اهداف ترافیکی ارائه می‌دهد.

انواع مختلف ممیزی سایت

در حالی که یک ممیزی جامع از وب‌سایت نمایی کلی از عملکرد سایت شما ارائه می‌دهد، می‌توانید بر انواع مختلف ممیزی که بر مناطق خاصی از سایت شما تمرکز دارند، تمرکز کنید. این موارد شامل موارد زیر هستند:

ممیزی سئوی وب‌سایت

یک ممیزی سئوی وب‌سایت همه جنبه‌هایی را که ممکن است بر عملکرد وب‌سایت در صفحات نت

ممیزی لینک‌های سئو

این نوع ممیزی لینک‌های به وب‌سایت شما را بررسی می‌کند تا نقص‌های موجود در پروفایل بک‌لینک‌ها را شناسایی کند. ممیزی لینک‌ها منبع URL، دامنه و متن انکر را بررسی می‌کند تا تعیین کند آیا ارزش و اعتبار (که به آن “آب لینک” گفته می‌شود) به وب‌سایت شما منتقل می‌شود یا خیر. این امر مشخص می‌کند که آیا یک لینک به بهبود یا کاهش دید سایت در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) کمک می‌کند.

ممیزی بهینه‌سازی تبدیل سرنخ

این ممیزی مشکلات تبدیل در وب‌سایت را بررسی می‌کند. چگونگی و مکان رسیدن ترافیک به وب‌سایت شما را بررسی کرده و محتوای وب‌سایت را بازبینی می‌کند. همچنین اطمینان حاصل می‌کند که اطلاعات مرتبط، آموزنده و به‌روز هستند.

ممیزی طراحی سایت

این ممیزی بر نحوه درک و تعامل افراد با طراحی وب‌سایت تمرکز دارد و به جذابیت بصری و تجربه کاربری تأکید می‌کند.

ممیزی شبکه‌های اجتماعی

اگر حضور آنلاین شما بازدیدکنندگان بیشتری به وب‌سایت نمی‌آورد، باید یک ممیزی شبکه‌های اجتماعی انجام دهید. در نهایت، شما می‌توانید برنامه‌های شبکه اجتماعی خود را تنظیم کنید تا بیشتر مورد پسند مخاطبان قرار گیرد و به این ترتیب بازدیدکنندگان را به طور مؤثرتری به سایت جذب کنید.

ممیزی وب‌سایت رقابتی

این ممیزی وب‌سایت و استراتژی آنلاین رقبای شما را بررسی می‌کند تا فرصت‌هایی که برند شما از دست داده است را شناسایی کند. این امر تشخیص می‌دهد که چه چیزی برای سایر سازمان‌ها در صنعت شما کار می‌کند و این تکنیک‌ها را در برنامه خود به کار می‌برد.

مزایای ممیزی وب‌سایت چیست؟

در ادامه برخی از مزایای افزودن یک ممیزی وب‌سایت به لیست اولویت‌های شما ذکر شده است:

ممیزی مداوم

عملکرد سایت شما را تجزیه و تحلیل کرده و آن را بهینه می‌کند تا اطمینان حاصل شود که معماری فنی، زیرساخت و تجربه بازدیدکننده در حد استاندارد باقی می‌ماند. وب‌مسترها می‌توانند صفحات فرود و CTAهایی که قابلیت بهینه‌سازی برای افزایش تعداد سرنخ‌ها و تبدیل‌ها دارند را ارزیابی کرده و همچنین فرصت‌های سئو را در محتوای وب‌سایت شما پیدا کنند.

مقایسه با رقبا

با انجام یک ممیزی وب‌سایت، می‌توانید وب‌سایت خود را در مقایسه با رقبا ارزیابی کنید. می‌توانید میزان رتبه‌بندی خود در مقایسه با رقبا برای کلمات کلیدی را بررسی کرده و به جریان‌های درآمد جدید احتمالی پی ببرید. در نهایت، این به شما در توسعه رویکردها و برنامه‌های جدید برای وب‌سایتتان کمک می‌کند.

شناسایی مشکلات

یک ممیزی وب‌سایت مشکلاتی که به سئو و تبدیل‌ها آسیب می‌زنند، مانند پیوندهای خراب، محتوای پنهان و زمان‌های طولانی بارگذاری صفحه را شناسایی می‌کند. تشخیص این مشکلات به شما کمک می‌کند تا مشکلاتی که ممکن است ترافیک شما را کاهش دهند، برطرف کنید.

مراحل لازم برای انجام یک ممیزی وب‌سایت چیست؟

1. از ابزار ممیزی سایت استفاده کنید

ابزار ممیزی وب‌سایت را پیدا کنید که به تجزیه و تحلیل نحوه عملکرد وب‌سایت کمک می‌کند. با استفاده از ابزارهای ممیزی سایت، می‌توانید مشاوره دقیق کسب کرده و عملکرد صفحه خود را ارزیابی کنید.

2. به دنبال مشکلات فنی بگردید

این موارد شامل عملکرد، سئو، تحرک‌پذیری و امنیت است و می‌تواند تأثیر منفی بر تجربه آنلاین مشتری داشته باشد. اگر بازدیدکنندگان مدت زیادی در سایت شما نمی‌مانند، یک ممیزی وب‌سایت روش عالی برای شناسایی علت است.

3. مشکلات سئو را بررسی کنید

روی مشکلات سئو تمرکز کنید تا رتبه‌بندی موتور جستجوی خود را افزایش دهید. این موارد شامل بازبینی توضیحات متا، متن جایگزین تصاویر و سایر موارد می‌شود.

4. طراحی و تجربه کاربری را بررسی کنید

این نوع بررسی به شما اطلاع می‌دهد که کدام قسمت‌های طراحی شما بیشترین علاقه را جلب می‌کند، چه چیزی خوانده می‌شود و طرح کلی و رابط کاربری شما چگونه بر بازدیدکنندگان تأثیر می‌گذارد.

5. محتوای سایت را بررسی کنید

به شما در ارزیابی محتوای وب‌سایت مانند وبلاگ‌ها و صفحات وب‌سایت کمک می‌کند.

6. چک‌لیست ممیزی ایجاد کنید

با یک چک‌لیست ممیزی وب‌سایت جامع، می‌توانید خودتان تغییرات را آغاز کنید یا به سرعت اطلاعات را به تیم‌های مربوطه منتقل کنید.

وظایف موجود در چک‌لیست ممیزی مداوم سایت چیست؟

بهینه‌سازی سرعت صفحه

عملکرد سایت زمانی آسیب می‌بیند که فایل‌های تصویری یا کدها بیش از حد بزرگ باشند. نرخ‌های تبدیل به دلیل زمان‌های طولانی بارگذاری صفحه کاهش می‌یابند.

طبق نظرسنجی از مخاطبان، حدود 47% از خوانندگان بیش از دو ثانیه منتظر بارگذاری محتوای یک سایت نمی‌مانند. همچنین 40% از بازدیدکنندگان یک وب‌سایت که بیش از سه ثانیه یا بیشتر طول می‌کشد بارگذاری شود را ترک می‌کنند. حدود 79% از بینندگان از وب‌سایتی که سرعت بارگذاری آزاردهنده‌ای دارد، محو می‌شوند. راه‌های مختلفی برای کاهش سرعت صفحه وجود دارد.

مشکلات ایندکس را برطرف کنید

وب‌سایت‌هایی را شناسایی کنید که گوگل هنوز ایندکس نکرده است.

بخش “Index” در گزارش Google Search Console به دلایل مختلف قادر به ایندکس درست یک وب‌سایت خاص نیست.

پنل جستجوی گوگل را برای مشکلات خزیدن بررسی کرده و آن‌ها را در اسرع وقت حل کنید. باید نقشه‌های XML سایت را در وب‌سایت‌های خود بگنجانید.

حتی اگر سایت عاری از خطا به نظر می‌رسد، باید همیشه دوباره کار را بررسی کرد. Screaming Frog یک ابزار سئو رایگان است که از همان فرآیند گوگل برای ارزیابی یک وب‌سایت استفاده می‌کند. علاوه بر این، در صورتی که هر وب‌سایت خاصی محدود شده باشد، به شما اطلاع داده می‌شود. هر وب‌سایتی که ادعا می‌کند مسدود شده را بررسی کنید.

نظارت بر ترافیک وب‌سایت

وب‌مسترها بدون دلیل با افت‌های شدید ترافیک سایت روبرو می‌شوند. محتمل‌ترین پاسخ، به‌روزرسانی الگوریتم جدید گوگل است. استفاده از معیارهای تحلیلی رایج برای نظارت بر بازدیدکنندگان سایت و دانستن روندهای جاری می‌تواند به شما کمک کند از افت‌های رتبه‌بندی و کاهش درآمد در آینده جلوگیری کنید.

اگر ترافیک وب‌سایت شما راکد یا در حال کاهش است، آرام باشید. وقتی ممیزی سئو را کامل کنید، اوضاع برای شما بهبود خواهد یافت.

چک‌لیست ممیزی سئوی درون صفحه‌ای

موارد شامل بهینه‌سازی کلمات کلیدی، تگ‌های عنوان، عناصر HTML، متادسکریپشن و غیره می‌شوند.

  • تگ عنوان: تگ عنوان باید با کلمات کلیدی هدف شما شروع شود.
  • کلمات کلیدی در 100 کلمه ابتدایی: در پاراگراف 100 کلمه اول، از کلمات کلیدی متمرکز استفاده کنید.
  • لینک‌های خارجی: به منابع معتبر و مرتبط لینک‌های خارجی بدهید.
  • لینک‌های داخلی: به سایر محتوای مرتبط، لینک‌های داخلی بدهید.
  • بررسی مداوم رتبه کلمات کلیدی: موقعیت کلمات کلیدی خود را به طور منظم بررسی کنید تا بهتر بتوانید کمپین ممیزی سئو خود را برنامه‌ریزی کنید.

این کار به شما امکان می‌دهد ببینید کدام عبارات جستجو بیشترین ترافیک را ایجاد می‌کنند و به شما این امکان را می‌دهد از آن‌ها در محتوای خود استفاده کنید.

همچنین، کلمات کلیدی محبوب مرتبط با حوزه شما نمایش داده می‌شوند. به‌روزرسانی مداوم با روندهای فعلی می‌تواند به شما کمک کند بهترین محتوا را منتشر کنید.

  • پیوندهای خراب: پیوندهای خراب می‌توانند رتبه‌بندی را با هشدار به موتورهای جستجو که سایت شما قدیمی است، کاهش دهند. پیوند خراب بسیار ساده برای تعمیر است.

استفاده از “خطاهای خزیدن” در ابزارهای گوگل وب‌مستر یا ابزار سئوی Ahrefs می‌تواند به شما کمک کند لینک‌های داخلی و خارجی را بیابید. وقتی لینک خراب را پیدا کردید، به وب‌مستر اطلاع دهید و درخواست کنید لینک کارآمدی در وب‌سایت شما قرار دهد.

  • نظارت بر بک‌لینک‌ها: موتورهای جستجو بک‌لینک‌ها را به عنوان نشانه‌ای از اعتبار و کیفیت یک سایت در نظر می‌گیرند. اطمینان حاصل کنید که به منابع قدرتمند، مرتبط و معتبر لینک می‌دهید.
  • حذف یا تعمیر محتوای کند: هر محتوایی که سرعت وب‌سایت شما را کاهش می‌دهد، حذف یا تعمیر کنید. برای اطمینان از این که گوگل فقط صفحات با بیشترین ارزش را می‌خواند و رتبه‌بندی می‌کند، به حذف محتوای با کیفیت پایین از سایت فکر کنید.
  • شناسایی شکاف‌های محتوا: به دنبال شکاف‌های محتوا بگردید و سایت‌های رقبا را برای بهبود رتبه‌بندی موتور جستجو تجزیه و تحلیل کنید.

نتیجه‌گیری

به یاد داشته باشید که انجام یک ممیزی سایت زمان‌بر است و بسیاری از بزرگ‌ترین شرکت‌های جهان وب‌سایت‌هایی دارند که ممکن است نیاز به بهبود داشته باشند. بازرسی مداوم سایت برای سئو (Continuous Site Audit) یکی از موارد انجام شده در نظارت بر سئو سایت است که زیرمجموعه فعالیت های بهبود سئو در سفارش سئو سایت و سفارش طراحی سایت می شود. صبر و پذیرش نقص‌های وب‌سایت خود و پیدا کردن راهکارهایی برای حل آن‌ها مهم‌ترین فضایل شما در ممیزی وب‌سایت خواهند بود. به سلامت و عملکرد بهینه وب‌سایت شما!