محتوای سئو را میتوان به عنوان مجموعهای از ابزارها در نظر گرفت. انواع محتوا، ابزارهای شما هستند. باید به خاطر داشته باشید که این ابزارها تنها زمانی موفق خواهند بود که خوانندهها آنها را مفید یابند. نوع رسانهای که انتخاب میکنید بستگی به اهداف شما و نیازهای خواننده دارد. هشت دسته رایج از محتوای سئو در زیر آمده است که به دلیل اثربخشیشان محبوبیت دارند:
- مطالب وبلاگ
- کتابهای الکترونیکی
- مقالات سفید
- راهنماها
- محتوای ویدئویی
- اینفوگرافیکها
- پستهای شبکههای اجتماعی
- پادکستها
- مطالعات موردی
- وبینارها
اجزای نوع رسانه چیست؟
سه جزء رسانهای شامل هدف، ساختار و پذیرش اجتماعی است.
- هدف − انواع مختلف رسانهها امکان دستیابی به اهداف را فراهم میآورند.
- ساختار − ساختار هر رسانه دو نقش دارد: 1) اطلاعرسانی به تماشاگران در مورد آنچه میتوانند انتظار داشته باشند و 2) امکان استفاده مجدد از اجزای ساختاری به روشهای خلاقانه برای سازمانها.
- پذیرش اجتماعی − رسانهها از طریق پذیرش اجتماعی به شکلگیری جامعه کمک میکنند.
مزایای استفاده از انواع مختلف رسانه چیست؟
شامل مزایای متعددی است:
- مخاطبان شما از انواع فرمتهای رسانهای بهرهمند میشوند. مخاطبان هدف شما همگی به یک شکل محتوا مصرف نمیکنند. برخی به محتوای مبتنی بر متن تمایل دارند، در حالی که برخی دیگر برعکس هستند.
- با پذیرش انواع مختلف رسانهها، شما میتوانید نیازهای بخش بزرگتری از مخاطبان خود را برآورده سازید که این مستقیماً با نتایج بهتر کسب و کار مرتبط است.
چگونه از انواع مختلف رسانهها استفاده کنیم؟
بیایید نگاهی به نحوه استفاده از هر نوع محتوا برای افزایش آگاهی برند، افزایش ترافیک سایت، تولید سرنخها یا دستیابی به اهداف دیگر بیندازیم:
- مطالب وبلاگ − نوشتن به طور مداوم مطالب وبلاگ با کیفیت بالا میتواند ترافیک را افزایش دهد، هویت معتبری ایجاد کند و بازدیدکنندگان سایت را در طول زمان تقویت کند. مطالب وبلاگ میتوانند بسیار مفید باشند، به ویژه زمانی که شما یک استراتژی سئو قوی دارید که شامل موارد زیر میشود:
- انتخاب کلمات کلیدی مناسب که شانس خوبی برای رتبهبندی دارید تا ترافیک را از موتورهای جستجو مانند گوگل جذب کنید.
- ایجاد یک معماری پیوند داخلی م wir- برخی از محتواها که بر اساس دادهها و اطلاعات هستند، تبدیل این بخشها به محتوای تصویری روشی ساده اما م effective؛ effective برای جذب بازدیدکنندگان علاقهمند است.
کتابهای الکترونیکی
بسیاری از بازاریابهای محتوایی به جای راهنماهای مبتنی بر مقالات وبلاگ، کتابهای الکترونیکی تولید میکنند. کتابهای الکترونیکی میتوانند گزینهای مناسب باشند اگر محتوای شما در یکی از دستههای زیر قرار دارد:
- بلند بوده و اجبار کاربران به اسکرول بیپایان تجربه کاربری وحشتناکی را ایجاد میکند.
- شامل تحقیقات اصلی یا ویژگیهای دیگری است که میتوانید در ازای دریافت آدرس ایمیل یا پرداخت ارائه دهید.
عمق کتابهای الکترونیکی شما نه تنها میتواند شما را به عنوان یک مرجع معتبر در صنعت خود معرفی کند، بلکه قفل کردن آنها امکان پرورش سرنخهای آینده را فراهم میآورد.
مقالات سفید
مقالات سفید گزارشهای مفصلی هستند که پاسخهای مبتنی بر تحقیق و مستدل به نگرانیهای مخاطبان ارائه میدهند. آنها بستری عالی برای نمایش تحقیقات نوآورانه و برقراری موقعیت سازمان شما به عنوان یک مقام معتبر با ایدههای تازه در بازار هستند.
تحقیق دقیق برای تایید هر گونه ادعا و افزودن ارزش به محتوای قبلاً عمومی موضوع شما ضروری است.
راهنماها
راهنماها اسناد جامعی هستند که هر جزئی و دقیقی از موضوع را شامل میشوند. اطلاعات عمیق برای سئو عالی است. بنابراین، راهنماها میتوانند به سئو شما کمک کنند. راهنماهای طولانیتر ممکن است بازدیدکنندگان را مدت زمان بیشتری در سایت نگه دارند، که به گوگل نشان میدهد سایت شما ارزشمند است. این امر بازدید به سایت شما را افزایش میدهد که به نوبه خود رتبه شما در نتایج جستجو را ارتقا میبخشد.
محتوای ویدئویی
محتوای ویدئویی انعطافپذیر است و میتواند در زمینههای مختلفی مانند مطالب وبلاگ و شبکههای اجتماعی استفاده شود. این نوع محتوا اهداف متعددی دارد، مانند:
- آموزش مخاطبان.
- نمایش محصول.
- فروش.
به دلیل جذابیت جهانی آن، مصرف ویدئو به شدت افزایش یافته است.
این محتوای بهینهسازی شده برای سئو برای جذب و نگه داشتن چشماندازها عالی است. شما میتوانید از ویدئو برای بهبود سئوی صفحه خود استفاده کنید.
اینفوگرافیکها
اینفوگرافیکها در سفارش طراحی سایت عالی هستند زیرا نمایشهای بصری جذابی از دادهها و ارقام ارائه میدهند. خوانندگان از اینفوگرافیکها لذت میبرند زیرا به آنها کمک میکند تا اطلاعات پیچیده را درک و جذب کنند.
در مقایسه با محتوایی که تنها به صورت متن نوشته شده است، مصرفکنندگان سی برابر بیشتر احتمال دارد که یک اینفوگرافیک را به طور کامل جذب کنند.
اگر بیشتر محتوای شما بر پایه دادهها و اطلاعات است، تبدیل این بخشها به محتوای تصویری روشی ساده اما مؤثر برای جذب بازدیدکنندگان علاقهمند است.
پستهای شبکههای اجتماعی
شبکههای اجتماعی به طور فزایندهای به موتورهای جستجوی مخصوص برند تبدیل میشوند. ۴۰٪ افراد از شبکههای اجتماعی برای کشف برندها و محصولات جدید استفاده میکنند. علاوه بر این، خریداران مستعد خرید از شرکتهای فعال و تعاملی در شبکههای اجتماعی هستند.
مشتریان میتوانند محصولات را مستقیماً از شبکههای اجتماعی خریداری کنند، که این امر خرید را آسانتر میکند. اینستاگرام به برندها اجازه میدهد که لینکهای محصول مستقیم را در پستها و داستانهای معمولی خود قرار دهند.
پادکستها
پادکستها روشی جذاب و شخصی برای تماس با کاربران هستند – حتی کسانی که از خواندن لذت نمیبرند میتوانند در مورد محصولات و مفاهیم برند شما آموزش ببینند. پادکستها به مشتریان امکان میدهند که به صورت غیرفعال محتوا را جذب کنند. به عنوان مثال، آنها میتوانند هنگام رانندگی به پادکست گوش دهند، اما نمیتوانند در این زمانها مقالهای را بخوانند.
مطالعات موردی
مطالعات موردی برای کسب اعتماد مشتریان بالقوه یا طرفداران بسیار مؤثر هستند. دادههای واقعی برای پشتیبانی از این ادعاها مورد نیاز است.
با انجام تحقیقات عمیق و بررسی مسئله خاصی، شرکت شما میتواند تخصص خود را در نظر کاربران بهبود ببخشد – پشتیبانی شده توسط موفقیتهای ثابت شده.
وبینارها
وبینارها نتایج تجاری، فروش و نرخهای مشارکت را به طور قابل توجهی بهبود بخشیدهاند.
برای حفظ توجه بینندگان، وبینارها باید جذاب و مرتبط باشند. بینندگان وبینارهایی را که بین ۳۰ تا ۴۵ دقیقه طول میکشند، ترجیح میدهند.
پیشنهاد دیگری که میتوان در نظر گرفت، همکاری با سایر متخصصان در زمینهتان است تا نصایح متخصصانهای به دست آورید و محتوای انحصاری برای سفارش سئو سایت تولید کنید.
سایر انواع رسانهها
نتیجهگیری بازاریابها در گذشته گزینههای بسیار کمتری برای محتوای برنددار و سئو داخلی سایت داشتند. امروزه، شرکتها میتوانند استراتژی بازاریابی را که بیشترین سازگاری را با بازار هدفشان دارد، بسازند. این استراتژیها مسئول جذب مشتریان جدید از طریق جستجوهای آلی و تبدیل این چشماندازها به مشتریان واقعی هستند.