رد کردن پیوندها

بهینه سازی عناوین برای سئو (Optimized Headings)


سرفصل ها در وب سایت شما نقش بسیار مهمی در قابل خواندن بودن محتوا برای بازدیدکنندگان دارند. این سرفصل ها با استفاده از تگ های هدر در HTML نوشته می شوند. تگ های هدر تنها مشخص کننده سبک متن نیستند، بلکه برای نوشتن سرفصل های مختلف و بخش های متفاوت وب سایت نیز استفاده می شوند. علاوه بر این، استفاده مناسب از تگ های هدر می تواند به موتورهای جستجو کمک کند تا محتوای شما را راحت تر بیابند.

تگ های هدر چیستند؟

تگ های هدر برای عنوان بندی یا برجسته سازی مطالبی که در زیر آن ها قرار می گیرند استفاده می شوند، مشابه نحوه استفاده از سرخط ها در نوشتار چاپی. از تگ های “h1” تا “h6” در HTML به ترتیب سلسله مراتبی تنظیم شده اند.

مطالب بسیار مهم مانند مفهوم اصلی یک محتوا یا عنوان اصلی با تگ H1 مشخص می شوند.

زیرعنوان ها اغلب با استفاده از تگ های H2 و H3 ایجاد می شوند.

در نهایت، می توان با استفاده از تگ های H4، H5 و H6 سلسله مراتب داخلی بیشتری را به این زیربخش ها اضافه کرد.

دستورالعمل های مهم برای بهبود سرفصل ها

هر صفحه وب باید دارای یک تگ H1 باشد زیرا اغلب موتورهای جستجو به دنبال آن هستند تا موضوع صفحه را تعیین کنند. بازدیدکنندگان باید بتوانند تصمیم بگیرند که آیا به صفحه مناسب وارد شده اند یا خیر. استفاده از یک تگ H1 برای هر صفحه وب ضروری است، از افراط در آن پرهیز کنید زیرا ممکن است باعث سردرگمی بازدیدکنندگان شود.

کلمات کلیدی که اطلاعاتی و مناسب هستند نباید از کلمات کلیدی غیرمرتبط با موضوع صفحه استفاده شود. این امر به شما امکان می دهد کلمات کلیدی را به طور مناسب استفاده کنید که در نتیجه باعث ارتقاء رتبه وب سایت شما نسبت به رقبا می شود.

چرا از تگ های هدر استفاده می کنیم؟

تگ های هدر به چندین روش مفید هستند:

ساختار محتوا را با تگ های هدر شفاف کنید

تگ های هدر در محتوای شما به آن ساختار و اهمیت می بخشند. مخاطبان باید بتوانند متنی که در بخش وب سایت پس از هر سرفصل قرار دارد را به راحتی درک کنند.

زیرعنوان ها خوانایی بهتری فراهم می کنند

مدارکی که به راحتی قابل اسکن هستند، همچنین به راحتی مطالعه شده و محتوای جذاب تری دارند که شانس بیشتری برای موفقیت در نتایج جستجو دارند. به دلیل اینکه موتورهای جستجو محتوای کاربرپسند را ترجیح می دهند، خوانایی برای کاربران به بهبود رتبه بندی وب سایت ها کمک می کند.

مراجع اجتماعی

بازدیدکنندگانی که محتوایی را مشاهده می کنند، ممکن است تصمیم بگیرند که به جای خروج و رفتن به گوگل، در آن غرق شوند، اگر محتوا به بخش هایی با عنوان ها و زیرعنوان های جداگانه تقسیم شده باشد. این امر آنها را بیشتر مایل به به اشتراک گذاری آن با دیگران می کند.

نشانه های اجتماعی به طور مستقیم بر رتبه بندی ها تأثیر نمی گذارند، اما هر چه یک مورد بیشتر به اشتراک گذاشته شود، احتمال اینکه در نهایت پیوندهای برگشتی کسب کند، که در رتبه بندی ها مهم است، بیشتر می شود.

کسب رتبه بالاتر توسط شرکت ها با استفاده از کلمات کلیدی در تگ های هدر

گوگل از تگ های هدر برای درک محتوای وب سایت استفاده می کند. بنابراین، منطقی است که کلمات کلیدی را در تگ های هدر بگنجانید، مانند هر چیز دیگری که گوگل به آن اهمیت می دهد. این به این معنا نیست که شما باید کلمات کلیدی را به اجبار استفاده کنید.

تبلیغاتی نباشید؛ عاقلانه رفتار کنید. در ابتدا، وب سایت باید قابل فهم باشد. شما می توانید کلمات کلیدی را اگر به طور روان در نوشته شما جریان داشته باشند، بگنجانید. وب سایت خود را با نگه داشتن دیدگاه مصرف کننده بهینه کنید.

تکه های جالب و سرفصل ها

متأسفانه، بسیاری از بازاریابان از تگ های هدر در سفارش سئو سایت غفلت می کنند. با این حال، آنها می توانند تأثیر قابل توجهی بر احتمال قرار گرفتن در یک تکه برجسته مورد نظر داشته باشند. بهینه سازی و تلاش برای سرفصل ها و تکه ها باید به شما کمک کند تا رتبه بالاتری کسب کنید.

برای جذاب تر کردن سرفصل ها برای خوانندگان خود، شما باید همیشه آنها را تجزیه و تحلیل کرده و قبل از انتشار ویرایش کنید. در واقع، یک مقاله به لطف تگ های هدر به راحتی قابل خواندن است. خوانندگان می توانند استراحت کنند و از طریق سرفصل های جذاب مرور کنند. به تگ H1 اهمیت بیشتری دهید. مصرف کنندگان بیشتر به H1 ها توجه می کنند.

سرفصل ها و تگ های هدر به ترتیب سلسله مراتبی

در یک صفحه وب، سرفصل ها باید به صورت منطقی ترتیب بندی شوند. یک صفحه وب با یک سرفصل H1 آغاز می شود، سپس یک سرفصل H2، و اگر نیاز به یک زیربخش اضافی باشد، می توان آن را با یک سرفصل H3 دنبال کرد. همچنین می توانید زیرعنوان های H4-H6 را اضافه کنید، اگر لازم باشد بخش های اضافی ایجاد کنید.

نمونه های سلسله مراتب خوب ترتیب تگ های هدر

  • سرفصل اصلی یا موضوع صفحه وب
  • زیرعنوان H2
  • زیرعنوان H3
  • زیرعنوان دیگر H2
  • زیرعنوان دیگر H3
  • و سپس به ترتیب، زیرعنوان های H4، H5، H6

نمونه های نامناسب ترتیب تگ های هدر

  • استفاده از H2 در بالا
  • قرار دادن یک عنوان H4 پس از H2 و قبل از H3
  • عنوان H1 باید در بالا قرار گیرد
  • یک عنوان تصادفی H3

نکات کلیدی برای به خاطر سپردن

اندازه قلم

اندازه قلم سرفصل ها باید همانطور که در صفحه وب پایین می روید، کاهش یابد. برجسته ترین سرفصل در صفحه وب باید سرفصل H1 باشد. سرفصل H2 کمی کوچکتر از H1 است و به همین ترتیب از H3 به پایین ادامه می یابد.

عدم استفاده از تصویر در سرفصل H1

از آنجا که موتورهای جستجو نمی توانند تصاویر را همانند کلمات تفسیر کنند، باید از استفاده از سرفصل H1 با تصویر خودداری کنید. این کار به موتورهای جستجو اجازه می دهد تا شانس بیشتری برای درک محتوای وب سایت داشته باشند.

طول مناسب سرفصل ها

باید از یک سرفصل H1 بلند در سفارش طراحی سایت خودداری کنید. در صورت استفاده، احتمالاً بازدیدکنندگان آمادگی لازم برای درک یک سرفصل H1 طولانی را ندارند، که این موضوع تجربه کاربری را تضعیف می کند. کارشناسان توصیه می کنند که طول آن را به حداکثر 60 کاراکتر و حداقل چهار کاراکتر محدود کنید.

استفاده منطقی از زیرعنوان ها

از پرش در سطوح سرفصل ها خودداری کنید و از زیرعنوان های H2-H6 زمانی که مناسب است، استفاده کنید.

نتیجه گیری

موتورهای جستجو از سرفصل ها برای دریافت اطلاعات در مورد اهمیت کلمات کلیدی استفاده می کنند. با اینکه اهمیت سرفصل ها در الگوریتم های ایندکس بندی با گذشت زمان کاهش یافته است، آن ها همچنان تصویر دقیقی از محتوایی که وب سایت بر روی آن تمرکز دارد، به ربات ها ارائه می دهند. اگر سرفصل ها را به طور مؤثر در سئو داخلی سایت بنویسید، محتوا را برای خواندن آسان تر کرده و مصرف کنندگان را ترغیب به ادامه خواندن می کنید.