رد کردن پیوندها

کسب بک لینک با قدرت (Earning Authoritative Backlinks)

دریافت بک لینک ها یک جنبه حیاتی از سئو خارجی صفحه است. کسب یا ساخت لینک فرایندی است برای به دست آوردن این لینک ها. برخی بک لینک ها به طور طبیعی از دیگران اهمیت بیشتری دارند. بک لینک ها از وب سایت های معتبر و شناخته شده با اقتدار بالا، بیشترین مطلوبیت را دارند. در این مقاله نحوه به دست آوردن بک لینک های با کیفیت بالا را بررسی می کنیم.

بک لینک ها: آن ها چه هستند؟

یک بک لینک زمانی تشکیل می شود که یک وب سایت به وب سایت دیگری لینک دهد. هر زمان که یک وب سایت به شما لینک دهد، شما یک بک لینک دریافت کرده اید. بک لینک ها همچنین به عنوان “لینک های ورودی” یا “لینک های دریافتی” شناخته می شوند.

اهمیت بک لینک ها چیست؟

بک لینک ها مهم هستند زیرا نشان دهنده “رأی اعتماد” از یک وب سایت به وب سایت دیگر هستند. لینک ها در سه جنبه کلیدی کمک می کنند:

  1. رتبه بندی ها – موتورهای جستجو مانند گوگل بک لینک ها را به عنوان رأی اعتماد تلقی می کنند. به طور کلی، هر چه رأی های بیشتری وب سایت شما دریافت کند، شانس بیشتری برای رتبه بندی برای جستجوهای کلمه کلیدی مرتبط دارد.
  2. قابلیت مشاهده – با بازدید مجدد از صفحات قبلاً بازدید شده برای جستجوی لینک های جدید، موتورهای جستجو محتوای جدید را پیدا می کنند. ارجاعات یا بک لینک ها از صفحات محبوب می توانند به موتورهای جستجو مانند گوگل کمک کنند تا محتوای شما را سریعتر پیدا کنند زیرا آن ها صفحات محبوب را بیشتر از صفحات غیرمحبوب بازدید می کنند.
  3. ترافیک از طریق ارجاع – بک لینک ها برای هدایت بازدیدکنندگان به سایت های ارزشمند وجود دارند. به همین دلیل آن ها قابل کلیک هستند. ترافیک ارجاعی زمانی اتفاق می افتد که فردی بر روی لینک به وب سایت شما کلیک کند.

چه چیزی یک بک لینک مؤثر را تشکیل می دهد؟

همه بک لینک ها یکسان ساخته نشده اند. در اینجا تنها چند عامل وجود دارد که بر کیفیت و کاربرد یک بک لینک تأثیر می گذارد:

  • اقتدار – بک لینک ها از صفحات معتبر معمولاً اقتدار بیشتری را منتقل می کنند تا آن هایی که از منابع نامعتبر هستند. اقتدار در سطح صفحه مهم است و ارتباط مشخصی بین آن و سطح ترافیک آلی وجود دارد. همچنین، بک لینک های داخلی می توانند اقتدار یک صفحه را افزایش دهند.
  • ارتباط – بک لینک های مرتبط برای گوگل ارزشمندتر هستند زیرا کاربران بیشتر مایل به اقدام بر روی آن ها هستند. این موضوع در حق ثبت اختراع آن ها برای “مرورگر معقول” بحث شده است.
  • موقعیت – به دلیل اینکه افراد بیشتر مایل به کلیک بر روی لینک هایی هستند که به طور برجسته قرار داده شده اند، برخی لینک ها در وب سایت ها بیشتر احتمال دارد که اعتبار را منتقل کنند.
  • ترافیک – یک ارتباط ظریف اما مشخص بین رتبه بندی ها و بک لینک ها از صفحاتی که ترافیک جستجوی آلی دریافت می کنند وجود دارد. شما اغلب ترافیک ارجاعی بیشتری از بک لینک ها از صفحات پرترافیک دریافت خواهید کرد تا آن هایی که از صفحات کم ترافیک هستند.
  • استفاده از لینک های دنبال شده – توصیه می شود که اولویت دادن به کسب لینک های دنبال شده در اولویت قرار گیرد زیرا ساخت لینک زمان و تلاش می برد. فقط خیلی نگران نباشید اگر لینکی بدون دنبال کردن دریافت کنید. با این حال، هنوز هم ممکن است برای سئو مفید باشد.

چگونگی به دست آوردن بک لینک های با اقتدار بالا؟

گوگل و دیگر موتورهای جستجو بر اهمیت بک لینک های با کیفیت بالا تأکید می کنند. آن ها نه تنها SERP را بهبود می بخشند بلکه به وب سایت شما کمک می کنند تا ترافیک آنلاین قابل توجهی کسب کنید. برای به دست آوردن بک لینک های با اقتدار بالا، به دقت این شش روش را دنبال کنید.

ساخت راهنماهای برجسته

یک راهنمای جامع در مورد موضوع خاص ایجاد کنید. این نه تنها به شما کمک می کند در نتایج جستجو رتبه های بالاتری کسب کنید بلکه در به دست آوردن لینک ها از سایر سایت ها نیز به شما کمک می کند. این به عنوان یک آهنربای لینک عمل خواهد کرد. حتی پس از چندین سال از انتشار اطلاعات، شما همچنان لینک ها را به آن دریافت خواهید کرد.

قبل از تولید راهنمای نهایی، باید به دنبال موضوعی باشید که به خوبی در اینترنت پوشش داده نشده باشد. ممکن است وبلاگ های زیادی در مورد آن موضوع وجود داشته باشد اما یک وبلاگ راهنمای جامع نیاز به آن دارد. مردم همچنین یک وب سایت را انتخاب خواهند کرد تا تمام اطلاعات مربوط به آن موضوع خاص را به دست آورند.

بسیاری از نویسندگان وبلاگ شما را در وب سایت های خود ذکر خواهند کرد و شما به راحتی بک لینک ها را کسب خواهید کرد.

استفاده از لینک های شکسته به نفع خود

شما می توانید با استفاده از این روش هوشمندانه اما ساده، بک لینک ها را از وب سایت های با اقتدار بالا کسب کنید. در اینجا کاری است که باید انجام دهید:

  1. وبلاگ ها یا محتوای مرتبط در حوزه تخصصی خود را با لینک های شکسته پیدا کنید.
  2. محتوای جدید در آن موضوع ایجاد کنید.
  3. با مدیران یا صاحبان وب سایت تماس بگیرید و پیشنهاد دهید که به محتوای جدید شما لینک دهند.

این یک موقعیت برد-برد برای همه طرف ها است. شما به صاحبان کمک می کنید تا لینک های شکسته را تعمیر کنند، در حالی که به طور رایگان به وب سایت شما ارجاع داده می شود. تمرکز تلاش های خود بر روی سایت هایی با اقتدار دامنه مطلوب کافی است.

استفاده از دارایی های بصری و اینفوگرافیک ها

به طور کلی، مواد بصری نسبت به کلمات متنی جذاب تر و قابل توجه تر هستند. از آنجا که مغز انسان اطلاعات گرافیکی را سریع تر از کلمات پردازش می کند، نمودارها و گراف ها بسیار قابل اشتراک هستند. با این حال، سایت ها معمولاً به چیزی جز اینفوگرافیک های شما لینک نخواهند داد. در اینجا چند نکته مهم برای کمک به شما در لینک دادن به دارایی های بصری خود وجود دارد:

  • مطمئن شوید که گرافیک های شما با محتوای مناسب همراه هستند. به خاطر داشته باشید که گوگل کلمات را به جای تصاویر رتبه بندی می کند.
  • برای سهولت لینک دادن دیگران به دارایی های خود، کد تعبیه شده برای آن ها ایجاد کنید.
  • از ابزار اشتراک گذاری موس برای تسهیل اشتراک گذاری استفاده کنید، بنابراین کاربران می توانند به راحتی اینفوگرافیک یا محتوای بصری دیگر شما را به وب سایت خود اضافه کنند.

اگر می توانید چیزی جذاب و آموزنده کافی طراحی کنید، باید قادر به کسب بک لینک های با اقتدار عالی برای وب سایت خود باشید. وقت بگذارید تا اینفوگرافیک های خود را به نشریاتی که به اطلاعات بیشتری در وب سایت خود نیاز دارند، بازاریابی کنید.

ارتقاء رتبه بندی ها از طریق نویسندگی مهمان

نوشتن مقالات و بلاگ ها در وب سایت های پیشرو صنعت روش عالی برای افزایش شناخت برند است. این لزوماً منجر به بک لینک های مستقیم نمی شود. با این حال، ممکن است ترافیک و تعامل در شبکه های اجتماعی در وب سایت شما را افزایش دهد. از این افزایش در ترافیک و محبوبیت، بک لینک ها حاصل خواهد شد.

شناسایی وب سایت های معتبر که از مقالات مهمان استقبال می کنند ساده است، اگر “write for us” را همراه با یک کلمه کلیدی مرتبط در گوگل جستجو کنید. فقط به خاطر داشته باشید که این ها باید وب سایت هایی باشند که مخاطبان قابل توجهی دارند.

استفاده از اینفلوئنسرها

صرف نظر از اینکه چقدر موفق می شوید، بسیار محتمل است که فقط یکی از مقامات در صنعت خود باشید. ایجاد روابط با اینفلوئنسرهای معروف و دیگر متخصصان صنعت و همکاری با آن ها، اقتدار نویسنده شما را بهبود می بخشد و بک لینک هایی به سایت شما می افزاید.

یک مورد مختصر، واضح و قانع کننده برای چرایی باید به وب سایت شما لینک داده شود، ارائه دهید. هر چه افراد بیشتری در مورد وب سایت شما صحبت کنند، شانس بهتری برای کسب بک لینک های با اقتدار بالا خواهید داشت.

خودتبلیغات

در حالی که خوب است فکر کنید محتوا و کیفیت وب سایت شما توجه طبیعی را جلب می کند، احتمالاً برای برجسته شدن در یک میدان شلوغ نیاز به انجام برخی از خودتبلیغات دارید.

با وب سایت های برجسته و خبرگزاری ها، به ویژه کسانی که به طور منظم خبرهای صنعتی را منتشر می کنند، تماس بگیرید. با این نشریات تماس بگیرید و توضیح دهید که چگونه و چرا قطعه شما برای علایق خوانندگان آن ها مرتبط است.

ما درک می کنیم که انجام این کارها به طور همزمان ممکن است بسیار دشوار باشد. قبل از رفتن به سراغ بعدی، توصیه می کنیم یکی را انتخاب کرده و شروع به پیشرفت پایدار به سوی آن کنید.

نتیجه گیری

رتبه بندی های موتور جستجو مانند گوگل به بک لینک ها وابسته هستند. با این حال، همه بک لینک ها به طور یکسان ساخته نشده اند. قرارگیری، ارتباط، ترافیک و سایر ویژگی ها همگی به کیفیت و کاربردی بودن یک لینک کمک می کنند.

به عنوان یک قاعده کلی، هر چه لینکی راحت تر به دست آید، ارزش کمتری دارد. شما باید از لینک های با اقتدار بالا که شما را به بالای نتایج جستجو می رسانند، نتایج مثبتی انتظار داشته باشید.

اگر به دنبال بهبود دیده بانی و اثربخشی آنلاین خود هستید، “سفارش طراحی سایت” و “سفارش سئو سایت” می توانند خدمات مفیدی باشند که به شما کمک می کنند تا با استراتژی های معتبر و بهینه سازی شده، به اهداف خود دست یابید. همچنین، توجه به “سئو خارجی صفحه” می تواند در به دست آوردن بک لینک های با ارزش و تقویت حضور آنلاین شما نقش مهمی داشته باشد.

با توجه به این نکات و روش ها، شما می توانید استراتژی لینک سازی خود را بهبود بخشیده و به نتایج قابل توجهی در سئو و بازاریابی آنلاین دست یابید.