دریافت بکلینکها یک جنبه حیاتی از سئو خارجی صفحه است. کسب یا ساخت لینک فرایندی است برای به دست آوردن این لینکها. برخی بکلینکها به طور طبیعی از دیگران اهمیت بیشتری دارند. بکلینکها از وبسایتهای معتبر و شناخته شده با اقتدار بالا، بیشترین مطلوبیت را دارند. در این مقاله نحوه به دست آوردن بکلینکهای با کیفیت بالا را بررسی میکنیم.
بکلینکها: آنها چه هستند؟
یک بکلینک زمانی تشکیل میشود که یک وبسایت به وبسایت دیگری لینک دهد. هر زمان که یک وبسایت به شما لینک دهد، شما یک بکلینک دریافت کردهاید. بکلینکها همچنین به عنوان “لینکهای ورودی” یا “لینکهای دریافتی” شناخته میشوند.
اهمیت بکلینکها چیست؟
بکلینکها مهم هستند زیرا نشاندهنده “رأی اعتماد” از یک وبسایت به وبسایت دیگر هستند. لینکها در سه جنبه کلیدی کمک میکنند:
- رتبهبندیها – موتورهای جستجو مانند گوگل بکلینکها را به عنوان رأی اعتماد تلقی میکنند. به طور کلی، هر چه رأیهای بیشتری وبسایت شما دریافت کند، شانس بیشتری برای رتبهبندی برای جستجوهای کلمه کلیدی مرتبط دارد.
- قابلیت مشاهده – با بازدید مجدد از صفحات قبلاً بازدید شده برای جستجوی لینکهای جدید، موتورهای جستجو محتوای جدید را پیدا میکنند. ارجاعات یا بکلینکها از صفحات محبوب میتوانند به موتورهای جستجو مانند گوگل کمک کنند تا محتوای شما را سریعتر پیدا کنند زیرا آنها صفحات محبوب را بیشتر از صفحات غیرمحبوب بازدید میکنند.
- ترافیک از طریق ارجاع – بکلینکها برای هدایت بازدیدکنندگان به سایتهای ارزشمند وجود دارند. به همین دلیل آنها قابل کلیک هستند. ترافیک ارجاعی زمانی اتفاق میافتد که فردی بر روی لینک به وبسایت شما کلیک کند.
چه چیزی یک بکلینک مؤثر را تشکیل میدهد؟
همه بکلینکها یکسان ساخته نشدهاند. در اینجا تنها چند عامل وجود دارد که بر کیفیت و کاربرد یک بکلینک تأثیر میگذارد:
- اقتدار – بکلینکها از صفحات معتبر معمولاً اقتدار بیشتری را منتقل میکنند تا آنهایی که از منابع نامعتبر هستند. اقتدار در سطح صفحه مهم است و ارتباط مشخصی بین آن و سطح ترافیک آلی وجود دارد. همچنین، بکلینکهای داخلی میتوانند اقتدار یک صفحه را افزایش دهند.
- ارتباط – بکلینکهای مرتبط برای گوگل ارزشمندتر هستند زیرا کاربران بیشتر مایل به اقدام بر روی آنها هستند. این موضوع در حق ثبت اختراع آنها برای “مرورگر معقول” بحث شده است.
- موقعیت – به دلیل اینکه افراد بیشتر مایل به کلیک بر روی لینکهایی هستند که به طور برجسته قرار داده شدهاند، برخی لینکها در وبسایتها بیشتر احتمال دارد که اعتبار را منتقل کنند.
- ترافیک – یک ارتباط ظریف اما مشخص بین رتبهبندیها و بکلینکها از صفحاتی که ترافیک جستجوی آلی دریافت میکنند وجود دارد. شما اغلب ترافیک ارجاعی بیشتری از بکلینکها از صفحات پرترافیک دریافت خواهید کرد تا آنهایی که از صفحات کمترافیک هستند.
- استفاده از لینکهای دنبالشده – توصیه میشود که اولویت دادن به کسب لینکهای دنبالشده در اولویت قرار گیرد زیرا ساخت لینک زمان و تلاش میبرد. فقط خیلی نگران نباشید اگر لینکی بدون دنبالکردن دریافت کنید. با این حال، هنوز هم ممکن است برای سئو مفید باشد.
چگونگی به دست آوردن بکلینکهای با اقتدار بالا؟
گوگل و دیگر موتورهای جستجو بر اهمیت بکلینکهای با کیفیت بالا تأکید میکنند. آنها نه تنها SERP را بهبود میبخشند بلکه به وبسایت شما کمک میکنند تا ترافیک آنلاین قابل توجهی کسب کنید. برای به دست آوردن بکلینکهای با اقتدار بالا، به دقت این شش روش را دنبال کنید.
ساخت راهنماهای برجسته
یک راهنمای جامع در مورد موضوع خاص ایجاد کنید. این نه تنها به شما کمک میکند در نتایج جستجو رتبههای بالاتری کسب کنید بلکه در به دست آوردن لینکها از سایر سایتها نیز به شما کمک میکند. این به عنوان یک آهنربای لینک عمل خواهد کرد. حتی پس از چندین سال از انتشار اطلاعات، شما همچنان لینکها را به آن دریافت خواهید کرد.
قبل از تولید راهنمای نهایی، باید به دنبال موضوعی باشید که به خوبی در اینترنت پوشش داده نشده باشد. ممکن است وبلاگهای زیادی در مورد آن موضوع وجود داشته باشد اما یک وبلاگ راهنمای جامع نیاز به آن دارد. مردم همچنین یک وبسایت را انتخاب خواهند کرد تا تمام اطلاعات مربوط به آن موضوع خاص را به دست آورند.
بسیاری از نویسندگان وبلاگ شما را در وبسایتهای خود ذکر خواهند کرد و شما به راحتی بکلینکها را کسب خواهید کرد.
استفاده از لینکهای شکسته به نفع خود
شما میتوانید با استفاده از این روش هوشمندانه اما ساده، بکلینکها را از وبسایتهای با اقتدار بالا کسب کنید. در اینجا کاری است که باید انجام دهید:
- وبلاگها یا محتوای مرتبط در حوزه تخصصی خود را با لینکهای شکسته پیدا کنید.
- محتوای جدید در آن موضوع ایجاد کنید.
- با مدیران یا صاحبان وبسایت تماس بگیرید و پیشنهاد دهید که به محتوای جدید شما لینک دهند.
این یک موقعیت برد-برد برای همه طرفها است. شما به صاحبان کمک میکنید تا لینکهای شکسته را تعمیر کنند، در حالی که به طور رایگان به وبسایت شما ارجاع داده میشود. تمرکز تلاشهای خود بر روی سایتهایی با اقتدار دامنه مطلوب کافی است.
استفاده از داراییهای بصری و اینفوگرافیکها
به طور کلی، مواد بصری نسبت به کلمات متنی جذابتر و قابل توجهتر هستند. از آنجا که مغز انسان اطلاعات گرافیکی را سریعتر از کلمات پردازش میکند، نمودارها و گرافها بسیار قابل اشتراک هستند. با این حال، سایتها معمولاً به چیزی جز اینفوگرافیکهای شما لینک نخواهند داد. در اینجا چند نکته مهم برای کمک به شما در لینک دادن به داراییهای بصری خود وجود دارد:
- مطمئن شوید که گرافیکهای شما با محتوای مناسب همراه هستند. به خاطر داشته باشید که گوگل کلمات را به جای تصاویر رتبهبندی میکند.
- برای سهولت لینک دادن دیگران به داراییهای خود، کد تعبیه شده برای آنها ایجاد کنید.
- از ابزار اشتراکگذاری موس برای تسهیل اشتراکگذاری استفاده کنید، بنابراین کاربران میتوانند به راحتی اینفوگرافیک یا محتوای بصری دیگر شما را به وبسایت خود اضافه کنند.
اگر میتوانید چیزی جذاب و آموزنده کافی طراحی کنید، باید قادر به کسب بکلینکهای با اقتدار عالی برای وبسایت خود باشید. وقت بگذارید تا اینفوگرافیکهای خود را به نشریاتی که به اطلاعات بیشتری در وبسایت خود نیاز دارند، بازاریابی کنید.
ارتقاء رتبهبندیها از طریق نویسندگی مهمان
نوشتن مقالات و بلاگها در وبسایتهای پیشرو صنعت روش عالی برای افزایش شناخت برند است. این لزوماً منجر به بکلینکهای مستقیم نمیشود. با این حال، ممکن است ترافیک و تعامل در شبکههای اجتماعی در وبسایت شما را افزایش دهد. از این افزایش در ترافیک و محبوبیت، بکلینکها حاصل خواهد شد.
شناسایی وبسایتهای معتبر که از مقالات مهمان استقبال میکنند ساده است، اگر “write for us” را همراه با یک کلمه کلیدی مرتبط در گوگل جستجو کنید. فقط به خاطر داشته باشید که اینها باید وبسایتهایی باشند که مخاطبان قابل توجهی دارند.
استفاده از اینفلوئنسرها
صرف نظر از اینکه چقدر موفق میشوید، بسیار محتمل است که فقط یکی از مقامات در صنعت خود باشید. ایجاد روابط با اینفلوئنسرهای معروف و دیگر متخصصان صنعت و همکاری با آنها، اقتدار نویسنده شما را بهبود میبخشد و بکلینکهایی به سایت شما میافزاید.
یک مورد مختصر، واضح و قانعکننده برای چرایی باید به وبسایت شما لینک داده شود، ارائه دهید. هر چه افراد بیشتری در مورد وبسایت شما صحبت کنند، شانس بهتری برای کسب بکلینکهای با اقتدار بالا خواهید داشت.
خودتبلیغات
در حالی که خوب است فکر کنید محتوا و کیفیت وبسایت شما توجه طبیعی را جلب میکند، احتمالاً برای برجسته شدن در یک میدان شلوغ نیاز به انجام برخی از خودتبلیغات دارید.
با وبسایتهای برجسته و خبرگزاریها، به ویژه کسانی که به طور منظم خبرهای صنعتی را منتشر میکنند، تماس بگیرید. با این نشریات تماس بگیرید و توضیح دهید که چگونه و چرا قطعه شما برای علایق خوانندگان آنها مرتبط است.
ما درک میکنیم که انجام این کارها به طور همزمان ممکن است بسیار دشوار باشد. قبل از رفتن به سراغ بعدی، توصیه میکنیم یکی را انتخاب کرده و شروع به پیشرفت پایدار به سوی آن کنید.
نتیجهگیری
رتبهبندیهای موتور جستجو مانند گوگل به بکلینکها وابسته هستند. با این حال، همه بکلینکها به طور یکسان ساخته نشدهاند. قرارگیری، ارتباط، ترافیک و سایر ویژگیها همگی به کیفیت و کاربردی بودن یک لینک کمک میکنند.
به عنوان یک قاعده کلی، هر چه لینکی راحتتر به دست آید، ارزش کمتری دارد. شما باید از لینکهای با اقتدار بالا که شما را به بالای نتایج جستجو میرسانند، نتایج مثبتی انتظار داشته باشید.
اگر به دنبال بهبود دیدهبانی و اثربخشی آنلاین خود هستید، “سفارش طراحی سایت” و “سفارش سئو سایت” میتوانند خدمات مفیدی باشند که به شما کمک میکنند تا با استراتژیهای معتبر و بهینهسازی شده، به اهداف خود دست یابید. همچنین، توجه به “سئو خارجی صفحه” میتواند در به دست آوردن بکلینکهای با ارزش و تقویت حضور آنلاین شما نقش مهمی داشته باشد.
با توجه به این نکات و روشها، شما میتوانید استراتژی لینکسازی خود را بهبود بخشیده و به نتایج قابل توجهی در سئو و بازاریابی آنلاین دست یابید.