بررسی کلمات کلیدی بخش جداییناپذیر از هر کمپین بازاریابی است، خواه به دنبال بازاریابی پرداختی باشید یا بخواهید بر روی بهینهسازی موتور جستجو (SEO) کار کنید.
ابزار برنامهریز کلمات کلیدی گوگل، که به صورت رایگان ارائه میشود، به شما امکان میدهد تا برای کسبوکار خود کلمات کلیدی را بررسی کنید.
این ابزار امکان پیدا کردن ایدههای جدید برای کلمات کلیدی، تخمین میزان ترافیکی که این کلمات میتوانند به همراه آورند و بررسی دشواری رتبهبندی آنها در نتایج جستجوی گوگل را به شما میدهد.
ابزار برنامهریز کلمات کلیدی گوگل به شما کمک میکند تا کلمات کلیدی موردنظر برای وبسایت خود را پیدا و بررسی کنید. با استفاده از این ابزار، اطلاعاتی در مورد تعداد دفعات جستجوی یک کلمه کلیدی، سطح رقابت و سایر کلمات کلیدی مرتبط به دست خواهید آورد.
معرفی ابزار برنامهریز کلمات کلیدی گوگل
این ابزار، یکی از ابزارهای گوگل ادز است که به شما کمک میکند تا کلمات کلیدی مناسب برای کمپینهای خود را انتخاب کنید. شما میتوانید از آن برای تحقیق در مورد ایدههای جدید محصولات و خدمات یا دریافت بینشهایی در مورد نحوه جستجوی مشتریان برای کسبوکار خود استفاده کنید.
ابزار تحقیق کلمات کلیدی گوگل به صورت یک برنامه وب و API در دسترس است و برای بازاریابان جدید و با تجربه عالی است. این ابزار برای هر کسی که میخواهد در جریان آخرین روندها باشد و ایدههای جدیدی برای کلمات کلیدی پیدا کند، مفید است.
نحوه کار ابزار برنامهریز کلمات کلیدی گوگل
یکی از بهترین ویژگیهای برنامهریز کلمات کلیدی این است که استفاده از آن رایگان است. با این حال، ابتدا باید یک کمپین گوگل ادز راهاندازی کنید تا بتوانید از آن استفاده کنید. پس از ورود به سیستم، با کلیک بر روی “ابزارها” و “برنامهریز کلمات کلیدی” به Google Keyword Planner دسترسی پیدا خواهید کرد.
ابزار برنامهریز کلمات کلیدی گوگل اطلاعاتی در مورد میانگین جستجوهای ماهانه برای یک کلمه کلیدی و سطح رقابت برای آن کلمه را ارائه میدهد. شما میتوانید از این اطلاعات برای انتخاب کلمات کلیدی پروژه خود استفاده کنید.
رقبای اصلی و ویژگیهای منحصر به فرد ابزار برنامهریز کلمات کلیدی گوگل
برخی از رقبای اصلی این ابزار شامل Ahrefs، SEMrush و Moz میشوند که هر کدام ویژگیهای منحصر به فرد خود را دارند. با این حال، ویژگیهای منحصر به فرد برنامهریز کلمات کلیدی گوگل شامل پیدا کردن کلمات کلیدی با بالاترین حجم جستجو، استفاده از دادههای کشوری برای ایجاد تبلیغات هدفمند فیسبوک و تجزیه و تحلیل فصلی برای تعیین بهترین زمان برای راهاندازی محصول است.
چرا برنامهریز کلمات کلیدی گوگل برای تولیدکنندگان محتوای آنلاین ایدهآل است؟
ابزار برنامهریز کلمات کلیدی گوگل بعد از سفارش طراحی سایت و سفارش سئو سایت به تولیدکنندگان محتوا کمک میکند تا ایدههایی را که شاید قبلاً در نظر نگرفتهاند، مورد توجه قرار دهند و بینشهایی در مورد آنچه مشتریان به دنبال آن هستند، فراهم میآورد. این ابزار رایگان همچنین در بهینهسازی کمپینهای آنلاین و پیشبینی روندهای کلمات کلیدی آینده به آنها کمک میکند.
ویژگیهایی که کاربران برنامهریز کلمات کلیدی گوگل را دوست دارند
اکثر کاربران از جنبههای زیر در GKP لذت میبرند:
- برای به دست آوردن ایدههای کلمه کلیدی هیجانانگیز، شما میتوانید همزمان ده کلمه کلیدی و یک URL را جستجو کنید.
- شما میتوانید دادهها را به مدت چهار سال به عقب بررسی کنید.
نقاط آزاردهنده برنامهریز کلمات کلیدی گوگل
GKP چند نقطه درد دارد که شامل موارد زیر است:
- GKP دیگر اعداد دقیق حجم جستجو را ارائه نمیدهد و به یک محدوده وسیع تغییر کرده است.
- امتیاز رقابت برای SEO مفید نیست. یک امتیاز پایین به این معناست که تبلیغکنندگان بر این اصطلاحات پیشنهاد نمیدهند، نه اینکه رتبهبندی آنها کمتر چالشبرانگیز باشد.
سؤالات متداول در مورد برنامهریز کلمات کلیدی گوگل
در اینجا برخی از سؤالات متداول درباره برنامهریز کلمات کلیدی گوگل آورده شده است:
- آیا برنامهریز کلمات کلیدی گوگل برای SEO خوب است؟ بله، GKP برای SEO خوب است. تحقیق کلمات کلیدی یک جزء ضروری از SEO صفحه است و برنامهریز کلمات کلیدی گوگل روش خوبی برای یافتن کلمات کلیدی جدید است.
- آیا گوگل برنامهریزی دارد؟ بله، برنامه برنامهریزی گوگل، Tasks، به شما کمک میکند پروژهها را ایجاد و مدیریت کنید. فهرستها در تمام دستگاههای شما همگامسازی میشوند و Tasks با Gmail یکپارچه است.
جمعبندی
اگر به تازگی به بازاریابی موتور جستجو وارد شدهاید، برنامهریز کلمات کلیدی گوگل میتواند نقطه شروع خوبی برای تحقیق کلمات کلیدی باشد. حتی اگر تبلیغکنندهای با تجربه در SEM هستید، برنامهریز کلمات کلیدی گوگل میتواند ابزار ارزشمندی برای یافتن کلمات کلیدی جدید یا تصفیه لیست کلمات کلیدی موجود شما باشد.